اختراع ماسک احیا تنفسی توسط عضو هیأت علمی دانشکده پیراپزشکی

رسول کاویان نژاد عضو هیأت علمی و مسئول گروه رشته هوشبری دانشکده پیراپزشکی موفق به اختراع "ماسک احیا تنفسی " شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  عضو هیأت علمی و مسئول گروه رشته هوشبری دانشکده پیراپزشکی گفت : "ماسک احیا تنفسی" ابزاری جهت برقراری راه هوایی اولیه مطمئن تر و مؤثر تر در بیماران با نارسایی تنفسی و ایست تنفسی با انجام همزمان ساکشن حین تهویه بیمار است.


رسول کاویان نژاد زمینه اختراع خود را حوزه پزشکی و درمان ، اداره راه هوایی در بیماران با نارسایی و ایست تنفسی اعلام کرد و گفت: طراحی این ماسک بدین صورت است که از خروج و نشت هوا از اطراف ماسک هنگام تهویه پیشگیری شده و همچنین امکان ساکشن همزمان با ادامه تهویه و رساندن اکسیژن وجود دارد.


وی برقراری سریع اداره راه هوایی دقیق تر و مطمئن تر ، کاهش خروج هوا از اطراف ماسک ، توانایی انجام کار با آن برای افراد مبتدی و عموم و نیز خارج کردن ترشحات همزمان با تهویه ریوی بیمار را از مزایای این ماسک برشمرد.


کاویان نژاد موارد استفاده اختراع خود را در بیمارستان ها ، تمام بخش های بالینی ، اورژانس های پیش بیمارستانی و حتی بیمارانی که در منزل با نارسایی و ایست تنفسی مواجه هستند و درمکانهایی نظیر استخرهای شنا و مکان های خطرناک کاری بیان کرد.

این اختراع در سازمان ثبت اختراعات کشوری به شماره 92449 در مورخه 96/3/17 ثبت گردید.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار