۲۰۰ هزار نفر در زاهدان از آب شرب لوله‌کشی‌شده محرومند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر در زاهدان از شبکه آب شرب لوله‌کشی‌شده محرومند گفت: دولت بخاطر هزینه‌های بالای تاسیسات، تاکنون اقدامی نکرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، یارعلیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت آب و برق زاهدان اظهار داشت: در این فصل همیشه افزایش دما و بروز ریزگرد‌ها را داریم و دما به ۴۰ درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: قطعی آب و برق در زاهدان بصورت مقطعی است. آب زاهدان پاسخگوی نیازهای مردم نیست و کفاف مصرف را نمی‌دهد. برنامه زمانبندی شده‌ای را در محلات زاهدان اجرا می‌کنند تا هر منطقه‌ای از قبل بداند که چه زمانی قطعی خواهند داشت.

یارمحمدی افزود: وضعیت کلی تامین آب و برق در زاهدان از بقیه شهرهای این استان بهتر است، اما برای تامین آب زاهدان منابع تامینی پایدار نداریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: ۳۰ درصد از آب مصرفی زاهدان با یک لوله از سیستان می‌آید و ۳۰ درصد هم از سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۴۰ درصد از قسمت‌های زاهدان هم لوله کشی آب نداشته و مشکلات خاص خود در این باره را دارند.

یارمحمدی افزود: شیرآباد، کریم آباد، قاسم آباد و همت آباد و بابائیان مناطقی هستندکه در آنجا ۲۰۰ هزار نفر از شبکه آب لوله کشی محروم هستند. این‌ بخش ها جز مناطق حاشیه نشینان زاهدان است که به مرور زمان جمعیت آنها افزایش یافته اما به آن‌ها آب شرب لوله کشی نداده اند. دولت بخاطر هزینه‌های بالای این تاسیسات تاکنون اقدامی نکرده است.

وی تصریح کرد: دولت به مفاد قانون اساسی عمل نمی‌کند تا آب سالم و برق در اختیار مردم قرار دهد این‌ها امکانات اولیه برای زندگی است و باید در اختیار مردم قرار دهند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: بخاطر خشک شدن دریاچه هامون در سال های اخیر با مشکل ریزگرد‌ها نیز مواجه هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار