ساری،

احد جاودانی، از نمایش صحنه‌ای غروب ذلفقار دیدن کرد

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، از اجرای نمایش صحنه‌ای «غروب آفتاب» در سالن فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان نور دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرهاد باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در حاشیه اجرای این نمایش گفت: حضور مدیر کل همواره از اهمیت تئاتر خبر می‌دهد و باعث روحیه‌ای دو چندان در هنرمندان این عرصه می‌گردد تا بیش از پیش عزم خود را جذب نمایند تا هر چه پویا‌تر در این عرصه گام نهند و همانگونه که مدیران عالی رتبه این اداره در حمایت هنر تئاتر کوشا بوده اند این اداره نیز آمادگی دارد تا در اجرای هر گونه برنامه‌ی نمایشی یارای گروه‌های نمایشی این شهرستان باشد.
وی افزود: متاسفانه با سرمایه گذاری عظیم دشمنان فرهنگی کشورمان امروزه ماهواره‌ها و صفحات مجازی توانسته اند صدماتی را به بدنه فرهنگی این جامعه وارد آورند که یکی از این صدمات استقبال ضعیف عموم از هنر تئاتر است که تاثیر منفی و بدی را برای هنرمندان این عرصه به همراه دارد.
باقری گفت: تئاتر‌هایی با موضاعات مذهبی امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا این گونه اجرا‌ها در دفاع از فرهنگ مذهبی و حفظ آن است.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات فرهنگی این شهر متاسفانه حضور توریست و مسافرین تابستانی در این شهر است لیکن در فصل تابستان این مسافرین و توریست‌ها هستند که فرهنگ‌های مختلف خود را برای مردم این شهر به ارمغان آورده و تهدیدی برای از بین رفتن فرهنگ غنی بومی مذهبی این شهرند.
باقری گفت: توریست و مسافرین تابستانی شاید تهدیدی برای فرهنگ باشند، اما شایستگی‌ها و تاثیرات بسزایی را در پیشرفت شهر داشته اند لذا باید زیرکانه تلاش خود را دو چندان کرد تا نه تنها فرهنگ خود را فراموش نکرد بلکه در فصل‌های توریستی با برنامه‌های فرهنگی هنری، فرهنگ بومی خود را حفظ و در شناخت و انتقال آن به مسافرین تابستانی و توریست کوشا بود.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.