اردبیل؛

افزایش اعتبارات ورزشی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات ورزشی اردبیل امسال و سال‌های آینده با اختصاص ۰.۲۷ درصد اعتبارات ارزش افزوده ۱۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای عالی ورزش استان اظهار داشت: از 9 درصد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده که به استان‌ها اختصاص می‌یابد 0.27 درصد به ورزش و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی در استان تعلق می‌گیرد که با توجه به این موضوع امسال و در سال‌های آینده 15 میلیارد تومان اعتبارات ورزشی استان اضافه خواهد شد که برای تجهیز زیرساخت‌ها توسط اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی افزود: احداث مجموعه‌های ورزشی در سطح استان باید براساس یک نیازسنجی مناسب انجام شود چرا که احداث یک مجموعه ورزشی مانند استخر دارای هزینه‌های بسیار زیاد بوده که باید صرفه اقتصادی داشته باشد و مکان‌یابی مناسبی برای احداث این مجموعه‌ها انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سپاه دارای مجموعه‌های ورزشی متعددی در سطح استان هستند که باید یک تعامل و همفکری بین این مجموعه ایجاد شده و براساس یک توافق نامه در مناطقی که یک اداره دارای مجموعه ورزشی است اداره یا نهاد دیگر به احداث مجموعه ورزشی جدید اقدام نکنند.

خدابخش تصریح کرد: بحث توسعه ورزش و توریسم ورزشی یکی از معیارهای توسعه و ارتقای سطح گردشگری و بهبود اقتصاد استان محسوب می‌شود که در این راستا رایزنی‌های مختلفی با فدراسیون‌های ورزشی برای میزبانی مسابقات مختلف آسیایی و بین‌المللی داشتیم که در یکی از این دیدارها با رئیس فدراسیون قایقرانی مقرر شد با تجیهز دریاچه‌های استان مسابقه‌های آسیایی قایقرانی را در اردبیل در صورت فراهم شدن امکانات برگزار کنیم.

وی افزود: دریاچه شورابیل، گیلارلوی گرمی و دریاچه شهرک کشت و صنعت مغان ظرفیت بسیار مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزشی قایقرانی دارند که براساس مذاکرات انجا شده قرار بر است تا فدراسیون قایقرانی برای تجهیز این دریاچه‌ها به قایق‌های تمرینی اقدام کند و از یکم تیرماه نیز اردوی تیم ملی بانوان قایقرانی با 70 نفر به مدت یک ماه در این منطقه برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزشی در استان به جد دنبال می‌شود و خوشبختانه در نخستین قدم توانستیم مسابقات آسیایی والیبال را به نحو شایسته برگزار کنیم که این خود یک سرآغاز برای میزبانی از مسابقات مختلف در استان است.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.