جمالی نوبندگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سکوت در مقابل اقدامات سنای آمریکا طرف مقابل را دچار سوءبرداشت می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: متأسفانه ما در برابر مصوبه سنا در تحریم ایران هیچ پیامی به طرف مقابل نفرستاده‌ایم که با سکوت ما طرف مقابل دچار سوء برداشت می‌شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه مصوبه اخیر سنای آمریکای در تشدید تحریم‌ها علیه ایران خلاف برجام است، اظهار داشت: آمریکا شکل جدیدی از اِعمال تحریم‌ها را علیه ما به کار گرفته است به طوری که در دهه 90  تحریم‌های هوشمند و امروز تحریم‌های اتوماتیک را به ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌های اتوماتیک به این معناست که اگر بانکی را تحریم کنند و سیستمی بخواهد با این بانک عملیات انجام دهد بدون نیاز به دخالت سنا به طور اتوماتیک مشمول تحریم می‌شود.

جمالی نوبندگانی با اشاره به گذشت یک و نیم سال از اجرایی شدن برجام بیان داشت: گروه‌های سیاسی باید دست از طعنه و کنایه به یکدیگر بردارند و جدا از  موافقت یا مخالفت با  برجام، در راستای منافع ملی تصمیم عاقلانه و شفاف بگیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه تصمیم مذکور باید حاوی یک پیام روشن برای طرف مقابل باشد، اظهار داشت: متأسفانه ما هیچ پیامی به طرف مقابل نفرستاده‌ایم در حالی که در این شرایط وظیفه دولت و هیئت نظارت بر برجام است که واکنش مناسب نشان دهند و با سکوت ما طرف مقابل دچار سوء برداشت می‌شود.

جمالی نوبندگانی با تأکید بر اینکه در مورد برجام اظهار تأسف کارگشا نیست، گفت:ما در این موضوع بیش از حد خویشتن‌داری کردیم اما باید اقدامات مقتضی و شفافی را انجام دهیم و با آمریکایی‌ها مانند خودشان رفتار کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها نسبت به خروج از برجام اعلام صریح نمی‌کنند و به ما فشار می‌آورند تا ما زیر آن بزنیم، اظهار داشت: اگر ما واکنشی مبنی بر زیر برجام زدن نشان دهیم تبلیغات جهانی علیه ما خواهد شد، بنابراین وزارت خارجه و سفرا باید مردم و مطبوعات سایر کشورها را از آنچه که در حال اتفاق افتادن است، آگاه و اقناع کنند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید در برابر اقدامات آمریکا فعال تر عمل کند، خاطرنشان کرد:‌ ما باید در مورد برجام روشن‌گری کنیم تا اگر تصمیمی در این باره گرفته شد ما محکوم نشویم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در پایان تأکید کرد: جناح‌های سیاسی باید به یک هم زبانی مشترک در راستای منافع ملی برسند چراکه اگر انعطاف نداشته باشند دشمنان از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار