بجنورد؛

با پوره سن غلات در مزارع گندم مبارزه شد

تاکنون مبارزه با پوره سن غلات در 37 هزار هکتار از مزارع استان انجام شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: : از این میزان 22 هزار هکتار مبارزه با پوره سن گندم و 14 هزار و 700 هکتار مبارزه با سن مادری بوده است.

وی با اشاره به افزایش سطح مبارزه با پوره سن غلات در مقایسه با سال گذشته گفت: پارسال مبارزه با پوره سن غلات در 26 هزار هکتار از مزارع این استان صورت گرفت.

رضایی با بیان اینکه مبارزه با پوره سن غلات تا پایان هفته جاری ادامه دارد ، اظهار کرد : پیش بینی می شود تا پایان هفته، هزار هکتار دیگر از مبارزه این استان مبارزه با پوره سن غلات صورت گیرد.

وی تصریح کرد : هم اکنون سطح مبارزه با پوره سن غلات در مزارع شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج و گرمه و جاجرم به اتمام رسیده و بخشی از مانه و سملقان و راز و جرگلان ادامه دارد.

رضایی با اشاره به ماده 6 و 7 اجرای قانون حفظ نبات سازمان کشور گفت : از دیروز اجرای این ماده شروع شده و برای کشاورزانی که سمپاشی نکردند برای جلوگیری از سن زندگی و برگشت سن به سمت اماکن، موظیم با هزینه های دولتی مبارزه سن انجام شود و بعد تمام هزینه های مبارزه به علاوه 10 درصد را وصول کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : در سال زراعی جاری 150 هزار و 837 هکتار از مزراع گندم در استان زیر کشت بهاره رفت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.