کرمانشاه؛

جمع بندی مطالعات آمایش استان

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه از تدوین اولین طرح آمایش استان خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر آماده ارائه این طرح به سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛طهمورث الیاسی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که امروز (27 خردادماه) برگزار شد با بیان اینکه کشور سابقه 70 ساله در برنامه‌ریزی دارد گفت: متاسفانه عملا نظام برنامه‌ریزی و نوع برنامه ریزی‌ها در کشور به گونه ای بوده که نتوانسته به اهداف دلخواه برسد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تلاش‌هایی در جهت تدوین طرح آمایش صورت گرفت، اما به دلایلی از جمله جنگ تحمیلی این مطالعات مورد استفاده قرار نگرفت.

الیاسی تصریح کرد: از چندسال پیش بحث تدوین طرح آمایش استان در دستور کار قرار گرفت و دانشگاه رازی از سال 1393 مطالعات این طرح را شروع کرد و پس از اتمام، این مطالعات در پنج کارگروه‌ بررسی شد  و به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح در اردیبهشت ماه امسال در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح و قرار شد بنابر تاکید استاندار مجددا در جلسه‌ای دیگر با حضور مدیران استانی مطرح شود و این جلسه در همین راستا تشکیل شده است.

 رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تصریح کرد: این مطالعات مرحله اول طرح آمایش استان است و مرحله دوم مطالعات باید با سرعت بیشتری انجام شود و رویکرد این است که از این اسناد در تدوین سند آمایش ملی استفاده شود.

الیاسی با بیان اینکه 15 استان مطالعات خود را تکمیل کرده و به سازمان برنامه و بودجه داده‌اند، گفت: ما به عنوان شانزدهمین استان این طرح را به سازمان برنامه و بودجه تحویل می‌دهیم.

وی افزود: تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تدوین طرح آمایش تا به امروز ناموفق بوده و این اولین بار است که به جمع‌بندی می رسیم و می‌توانیم مطالعات آمایش را با استانداردهای لازم به سازمان برنامه و بودجه بدهیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار