بدون حضور مردم حکومت دینی شکل نمی گیرد

عضو خبرگان رهبری گفت: بدون حضور مردم حکومت دینی شکل نمی گیرد و پایه های حکومت دینی بر شانه های مردم استوار است.

بدون حضور مردم حکومت دینی شکل نمی گیرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در جمع نمازگزاران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)،  با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) در همه دوره ها مظلوم بوده است خاطرنشان کرد:مبادا ما نیز مانند مسلمانان صدر اسلام اولیای الهی را مظلوم بگذاریم.
 
وی افزود:مظلومیت امیر المومنان را می توان در 4 مقطع دید ایشان حتی در زمان حیات پیامبر(ص) مظلوم بودند و بعد از رحلت تا زمان خلافت مورد مظلومیت واقع شدند و در زمان خلافت در طول 5 سال نیز مطلومیتی در زندگی شان واقع شده و مظلومیت ایشان بعد از شهادت تا به امروز می باشد
 
وی بیان کرد:امام علی(ع) در زمان حیات رسول الله مظلوم بود چرا که عده ای تحمل بیان فضیلت های علی توسط پیامبر را نداشتند.
 
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:کسی که زمین و آسمان به او مباهات می کند اما کار به جایی می رسد عده ای در زمان حیات پیامبر تحمل تعریف و تمجید از ایشان را نداشتند
 
وی تاکید کرد: مظلومیت امام علی ریشه در حسادت عده ای دارد و این حسادت ها منجر به مخالفت شده است علت مخالفت بسیاری از افراد با رهبران دینی در حسادت می باشد گاهی نیز به دلیل عدالت رهبران با آن ها به مخالفت می پردازند.
 
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: بعد از وفات پیامبر نیز امام علی(ع) مورد مظلومیت واقع شد پیامبر (ص) نیز پیش بینی این روزهای مظلومیت را کرده بودند و به امام علی(ع) فرمودند که مراقب کینه های باش.
 
وی گفت: بعد از شهادت حضرت زهرا علی (ع) تنها شد چرا که تکیه گاه بزرگی را از دست داد و مظلومیت علی بعد از پیامبر(ص) و فاطمه به اوج رسید.
 
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد:همچنین در زمان خلافت نیز امام علی(ع) از سوی مدعیان ولایت مدار مورد مظلومیت واقع شد افرادی که آمدند گفتند امامت را بر عهده بگیرد اما ایشان را تنها گذاشتند.
 
وی یادآور شد:امام علی(ع) می گفت کاش شما را نمی دیدم و نمی شناختم چرا که این شناخت اندوهبار است چرا که عده ای تاب و تحمل عدالت امیر مومنان را نداشتند.
 
وی ادامه داد:عده ای آن قدر علی را نشناختند که می گفتند نماز نمی خواند در دوران ما ایشان نیز مظلوم واقع شده است اینکه جوانان ندانند ایشان چه کسی می باشد یعنی علی(ع) مظلوم است.
 
وی بیان کرد:برخی تنها به بعد علمی امام علی(ع) می پردازد و ظلم ستیزی و شجاعت را مورد توجه قرار نمی دهد این ها تحریف شخصیت است عظمت و بزرگی ایشان قابل درک نیست همچنین استفاده نادرست و نا به جا از سخنان امام علی نیز تحریف می باشد.
 
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:نباید سخنان ایشان را تحریف کردرهبر دینی تابع حق است نه اینکه تابع خواسته مردم باشد البته بدون حضور مردم حکومت دینی شکل نمی گیرد پایه های حکومت دینی بر شانه های مردم است اما نمی توان گفت امام علی(ع) مبنای حکومت را خواست مردم بداند.
 
وی گفت:همراهی امام علی(ع) در ادعا یکی از نمونه های مظلومیت ایشان است عده ای با عشق خاصی از امام علی(ع) سخن می گویند اما در عمل این عشق را نشان نمی دهند ایشان توجه خاصی به مقابله با ظالم دارد اما برخی ظلم ستیزی امام علی(ع) را قبول ندارند.
 
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد:اگر از علی(ع) سخن بگوئیم و حاضر نباشیم از مظلوم دفاع کنیم این نشانه مظلوم واقع شدن امیرالمومنان است.
 
وی تصریح کرد:امیر المومنان در بین مدعیان ولایت فراگیر نیست شیعه در مکتب انگلیس و امریکا خدمت می کند و نام مکتب علی(ع) را به یدک می کشند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار