خدماتی از جنس سلامت در ماه رمضان؛

انجام رایگان چکاپ و سونوگرافی در امامزاده صالح(ع)

طرح نسخه‌های شفابخش برای دومین سال پیاپی با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر و دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمضان، ماه نزول قرآن و دارای خیر و برکت فراوان برای روزه داران است، روزه داری که علاوه بر فیض معنوی در سلامتی روحی و جسمی نیز تاثیر مثبت گذاشته و دارای برکات فراوان است. 
 
در این ماه پر خیر و برکت بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا با افطاری دادن، کمک به ایتام و دست گیری از نیازمندان از برکات این ماه بهره‌مند شوند، اما یکی از خیرات و کارهای بزرگ در این ماه ارائه خدمات سلامت رایگان به مردم در صحن نورانی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در تهران است. 

به همت بنیاد بیماری‌های نادر ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان فیروزگر و مرکز تصویربرداری پزشکی پارسیان برای دومین سال متمادی در ماه رمضان در ساعات قبل و بعد از افطار طرح نسخه‌های شفابخش، مرهمی برای درد مردم نیازمند شده تا بتوانند از خدماتی مانند ویزیت پزشکان، سونوگرافی و جراحی سرپایی بهره‌مند شوند.
 
در صحن امامزاده صالح که قدم بر می‌داری نگاه پر امید زائران و بیماران به نسخه پیچی رایگان پزشکان حالی و هوایی خاص در فضا ایجاد کرده و معنویت صحن و سرای آستان امامزاده صالح را دوچندان کرده، پزشکانی را می‌بینی که تشنه لب بدون هیچ گونه چشم داشتی و به خاطر رضای خدا و دعای بیماران در حق خود در هوای گرم صحن، عاشقانه آنها را ویزیت می‌کنند.
 
 نسخه های شفابخش
 
نسخه هایی که مرهم درد نیازمندان است
علی داوودیان مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران با اشاره به طرح نسخه های شفابخش رمضان ۲ اظهار کرد: این دومین سالی است که این طرح در صحن امامزاده صالح تا پایان ماه رمضان از ساعت ۱۸ تا ۲۲ اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: این طرح به همت بنیاد بیماری‌های نادر ایران، آستان مقدس امام زاده صالح (ع) و سایر مراکز و دستگاه‌های حوزه سلامت مانند دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان فیروزگر و مجتمع تصویربرداری تشخیصی پزشکی پارسیان اجرا و خدمات رایگان سلامت به روزه داران و زائران آستان امامزاده صالح(ع) ارائه می‌شود.
 
 نسخه های شفابخش

۱۵ متخصص و سونوگرافی رایگان برای روزه داران
داوودیان افزود: در طرح نسخه‌های شفابخش ویزیت و معاینه رایگان در آستان امامزاده صالح انجام می‌شود و ۱۵ پزشک متخصص و فوق تخصص اعم از پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان، متخصص جراح عمومی، متخصص داخلی، اعصاب و روان و بسیاری رشته‌های دیگر به روزه داران خدمات رایگان ارائه می‌کنند.
 
 
نسخه های شفابخش 

وی اظهار کرد: علاوه بر حضور ۱۵ متخصص و فوق تخصص، امسال سونوگرافی و عمل جراحی سرپایی در غرفه‌های طرح نسخه شفابخش انجام می‌شود که روزه داران از این خدمات رایگان بهره می‌برند. 
 
نسخه های شفابخش 
 
طرح نسخه های شفابخش تا پایان ماه رمضان
مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران با اشاره به نحوه ارائه خدمات روند درمانی بیماران گفت: ویزیت و معاینه رایگان در طرح نسخه‌های شفابخش انجام می‌شود و بیمارانی که نیاز به درمان بیشتر دارند به بیمارستان فیروزگر و مجتمع تشخیصی پزشکی پارسیان ارجاع داده شده و با حمایت بنیاد در قالب بیمه تکمیلی، رایگان ادامه روند درمانی خود را در این مراکز طی می‌کنند.
 
داوودیان با اشاره به افزایش روزهای ارائه نسخه‌های شفابخش در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته گفت: رمضان سال گذشته این طرح از ۱۵ تا ۲۱ رمضان اجرا شد، اما از آنجایی که مقام معظم رهبری در خطبه عیدفطر این طرح را مورد تمجید قراردادند به همین سبب بر آن شدیم تا این طرح را امسال تا پایان ماه رمضان ارائه کنیم.
 
 نسخه های شفابخش

خدمات ۲۴ ساعته بنیاد بیماری‌های نادر ایران
مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران بااشاره به خدمات این بنیاد به مردم گفت: تمام مردم از سراسر کشور به خصوص ساکنان پایتخت می‌توانند از خدمات بنیاد که به صورت پشتیبانی هفت روز هفته و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است بهره ببرند و با شماره تلفن ۶۴۰۴۵ که ۶۰ خط آن را پشتیبانی می‌کند تماس گرفته و از خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند. 
 
نسخه های شفابخش 
 
پس از گفت و گو با مدیرعامل بنیاد بیماری‌های خاص سری به غرفه‌ها و نحوه ارائه خدمت پزشکان زدیم و با متخصصان و مردم در مورد این طرح و میزان رضایتمندی از آن سوال کردیم.
 
پزشکانی که بی دریغ خدمت می کنند
سراغ یکی از پزشکان متخصص رفتیم که در حال ویزیت بیمار بود، از او در مورد هدف شرکت در این طرح پرسیدم، وی در جواب پاسخ می‌دهد: ماه رمضان ماه شت و شوی روح و جان از بدی‌ها و بهترین زمان برای انجام کار خیر است و یک پزشک بهترین کاری که می‌تواند انجام دهد این است که بتواند رایگان روزه داران را ویزیت کند.
 
پزشک دیگری نیز کمک به مردم نیازمند و بهبود سلامت جامعه را یکی از خیرات و برکات طرح نسخه‌های شفابخش معرفی می‌کند و از حال معنوی خوب خود هنگام ویزیت بیماران سخن می‌گوید.
 
نسخه های شفابخش 
 
نسخه های شفابخش دوای درد نیازمندان
سراغ پیرزنی در بخش سونوگرافی می‌روم و از نحوه ارائه خدمت و میزان رضایت سوال می‌کنم، این مادر مهربان در جواب با لبخند و خوشحالی می‌گوید که از امامزاده صالح ممنونم که وقتی به زیارتشان آمدم توانستم رایگان سونوگرافی کنم، چون من مشکل سنگ کلیه دارم و به دلیل مشکل مالی چند ماهی است نتوانستم دوباره سونوگرافی انجام بدهم تا وضعیت کلیه ام دوباره بررسی شود.

خانم جوانی نیز که مسافر است و از کرمانشاه آمده با ابراز خوشحالی نسبت به خدمات ارائه شده از هزینه‌های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی و صف یک تا دو ماهه سونوگرافی در مراکز دولتی گله می‌کند و می‌گوید یک ماهه دیگر وقت تصویربرداری داشتم، اما امروز به برکت ماه رمضان و امامزاده صالح رایگان سونوگرافی شدم.
 
 
نسخه های شفابخش 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار