مشهد؛

برخوردار شدن ۱۰۰ درصدی جمعیت گناباد و بجستان از پرونده سلامت

۱۰۰ درصد جمعیت زیرپوشش شهرستان‌های گناباد و بجستان از پرونده الکترونیک سلامت برخوردار شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی عالمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برای بیش از ۱۲۱ هزار نفر از مردم این دو شهرستان پرونده سلامت تشکیل شده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بررسی‌های امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه سوم سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) را کسب کرده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح سامانه یکپارچه سیب تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار خدمت بهداشتی به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد از عضویت پنج هزار نفر در طرح سفیران سلامت در گناباد و بجستان خبر داد و گفت: دو هزار و ۷۵۰ نفر از این تعداد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

عالمی افزود: در اجرای این طرح در هر خانواده یک نفر به عنوان رابط بهداشتی، توصیه‌ها و اطلاعات لازم را به سایر افراد خانواده ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۱۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در شهرستان‌های گناباد و بجستان اظهار کرد: ۶ / ۷ درصد جمعیت بیش از ۱۸ سال زیرپو شش در این مناطق دچار دیابت هستند که باید با رعایت ملاحظات غذایی برای کاهش این بیماری و تبعات آن گام برداشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از مجموع ۶۱۰۰ بیمار مبتلا به بیش‌فشاری خون در گناباد و بجستان، ۲۱۰۰ بیمار بعد از آغاز طرح تحول نظام سلامت شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.