مسئله اول/5

ترقی: ممنوعیت پخش اذان در بیت‌المقدس، در راستای پروژه اسلام‌زدایی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: پروژه ممنوعیت پخش اذان در بیت‌المقدس، استراتژی تدریجی صهیونیست‌ها در راستای پروژه اسلام زدایی از این منطقه است.

رژیم صهیونیستی در راستای اسلام زدایی از بیت المقدس مانع پخش اذان می‌شود
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی حضور خود در منطقه‌ای است که آن را اشغال کرده و نباید در آن حضور داشته باشد، گفت: به لحاظ سیاست‌های دراز مدتی که صهیونیست‌ها دارند می‌خواهند این منطقه را در تصرف خودشان داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در پی سال‌ها حضور خود در مناطق اشغالی، هم با مقاومت مردم فلسطین و هم با مخالفت افکار عمومی جهان روبرو شده‌اند، گفت: آن‌ها سعی می‌کنند با این روش و به بهانه‌های گوناگون با حضور خودشان در این وضعیت به مرور و با یک شیب ملایم همان استراتژی گذشته خود را به آهستگی عملی کنند.


ترقی ممانعت از پخش اذان در قدس را در راستای پروژه کلان اسلام‌زدایی صهیونیست‌ها عنوان و تأکید کرد: آن‌ها وقتی می‌خواهند فضای حرم را بگیرند و در اختیار حکومت صهیونیست‌ها قرار دهند، باید فضا را از حالت اسلامی خارج کنند که یکی از راههای آن، این است که ابتدا جلوی پخش اذان، سپس جلوی نماز خواندن و بعد هم جلوی زیارت مردم مسلمان را بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها این استراتژی را با همان شیب ملایم دنبال می‌کنند، اظهار داشت: این اقدام در قالب پروژه اسلام زدایی در بیت المقدس صورت می‌گیرد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به ممانعت صهیونیست‌ها از برگزاری نماز جمعه یادآور شد: آنها ابتدا از ورود جوانان زیر چهل سال جلوگیری می‌کردند ولی بعدها مانع برگزاری نماز شدند، که همه این‌ها بیانگر آن است که استراتژی آنها به سمت محدودسازی حضور مسلمانان در بیت‌المقدس است.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: استراتژی دیگر آنها ناامن سازی منطقه برای مسلمانان از طریق درگیر کردن آن‌ها با عوامل صهیونیستی است تا مسلمانان در آن منطقه امنیت نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار