کرمان؛

شناسایی بیش از ۳۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در نرماشیر

۳۰۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه در شهرستان نرماشیر شناسایی شده اند که ۱۸۵ نفر از این کودکان سبد غذایی دریافت می کنند و مابقی پشت نوبت دریافت سبد غذایی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، رضا موحدی ، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نرماشیر با بیان اینکه طرح حمایت از کودکان مبتلاء به سوء تغذیه، توسط کمیته امداد با هدف کمک به سلامت جسمی کودکان محروم در حال اجرا است، گفت: ۳۰۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه در شهرستان نرماشیر شناسایی شده اند که ۱۸۵ نفر از این کودکان سبد غذایی دریافت می کنند و مابقی پشت نوبت دریافت سبد غذایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی این افراد جلوگیری می کند، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده توسط این نهاد، به منظور رفع سوء تغذیه کودکان مبتلا به سوء تعذیه هانه ۷۵ هزار تومان برای رفع سوء تغذیه آنان پرداخت می‌شود.
موحدی درخصوص نحوه شناسایی این کودکان تصریح کرد: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: پس از پایان یک دوره شش ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد ودر صورت بهبود از تحت حمایت خارج و افراد پشت نوبتی جایگزین می شوند.
موحدی از خیران و مردم نیکوکار شهرستان خواست با مشارکت در طرح همسفره (کمک به درمان کودکان مبتلا به سوء تغذیه) یاریگر این نهاد در اجرای این طرح باشند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار