بجنورد؛

14میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از صادارت بیش از 14 میلیون دلار در دو ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: صادرات استان در دو ماهه ابتدایی سال96 از نظر ارزشی 14میلیون دلار و از نظر وزنی 73 هزار تن می باشد .

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی استان، افزود: در دو ماهه ابتدایی سال96 شامل محصولات پتروشیمی(اوره، ملامین، آمونیاک)، پودر آلومینیا، محصولات فولادی ، محصولات پلاستیکی ، محصولات ساختمانی (سیمان،قطعات آهنی، بتن سبک، گچ، سنگ گرانیتی، فوم)، مواد غذایی (رب گوجه فرنگی، ران مرغ) ، محصولات کشاورزی(سیب زمینی، پیاز، موسیر،خوراک طیور)، فرش ماشینی و غیره می باشد.

وی اظهار داشت: این میزان کالا به کشورهای افغانستان،ترکمنستان ، عراق، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه، هند، آلمان، امارات، روسیه و گرجستان صادر شده است .

نیکدل گفت: افغانستان 37 درصد، ترکمنستان23 درصد، تاجیکستان 14 درصد، عراق10 درصد و سایر کشورها 16 درصد از سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده اند .

وی گفت: سهم گمرک از صادرات استان در دو ماهه ابتدایی سال96 صادرات گمرک استان از نظر ارزشی 10میلیون دلار و ازنظر وزنی 38 هزارتن می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی430 درصد و از نظر وزنی125 درصد رشد نشان می دهد .

وی تصریح کرد: صادرات بخش صنعت به ارزش 6 میلیون دلار و وزن 43 هزار تن می باشد که 42درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشتهاز نظر ارزشی 125 درصد رشدو از نظر وزنی25درصدکاهش داشته است .

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: صادرات بخش پتروشیمی به ارزش 6میلیون دلار و وزن27 هزار تن می باشد که 48 درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی36درصد و از نظر وزنی 51درصدرشد داشته است

نیکدل با بیان اینکه واردات استان از کشورهای چین و کره است، اظهار داشت: کالاهای وارداتی شامل مجموعه چراغ، پودرجاذب از کشورهای چین و جمهوری کره می باشد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.