ایندیپندنت خبر داد: 89 درصد از انگلیسی ها، در پی تابعیت دوگانه

پس از این که مشخص شد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، 89 درصد از مردم این کشور در صددند تا با کسب تابعیت دوگانه، گذرنامه یک کشور دیگر را به دست آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه ایندیپندنت، پس از این که مشخص شد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، 89 درصد از مردم این کشور در صددند با کسب تابعیت دوگانه، گذرنامه یک کشور دیگر را به دست آورند. 

بر این اساس، نتیجه همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، نگرش مردم انگلیس را نسبت به تابعیت دوگانه، تغییر داده است به گونه ای که اکثریت قابل توجهی از آنان، حاضرند برای دریافت گذرنامه یک کشور دیگر، مبالغ هنگفتی هزینه کنند. 

به نوشته ایندیپندنت، 58 درصد از متقاضیان تابعیت دوگانه در انگلیس گفته اند همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، موجب شده است آنان به این فکر بیفتند. 75 درصد از انگلیسی هایی که در این بررسی، نظرشان را ابراز کرده اند گفته اند داشتن گذرنامه یک کشور دیگر، امکان گردش به جهان و توانایی سفر به دیگر کشورها را افزایش می دهد. 

این مطبل می افزاید: دومین انگیزه مهم برای دریافت تابعیت دوگانه انگلیسی ها، افزایش آزادی ها و حقوق بشر است که 60 درصد از مردم انگلیس، آن را نگرانی خود اعلام کرده اند. یک ششم نیز گفته اند که برای بازرگانی و بهبود وضعیت کاری خود، درصدد هستند تابعیت دوگانه به دست آورند.     

به نوشته ایندیپندنت، این نظرسنجی با شرکت 500 نفر در سنین 18 تا 50 سال، ماه گذشته انجام شد. در این نظرسنجی، 15 درصد از مردم انگلیس گفته اند حاضرند نیمی از درآمد سالانه خود را هزینه کنند تا بتوانند گذرنامه کشور دیگری را به دست آورند و بیش از 80 درصد نیز گفته اند که مایلند 5 درصد از درآمد سالانه خود را برای این منظور هزینه کنند. 

ایندیپندنت به نقل از مجریان این نظرسنجی نوشت نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد بیش از هر زمان دیگر، مردم انگلیس درباره ثبات و امنیت کشورشان نگرانند. کشورهای استرالیا، آمریکا، کانادا و آلمان، به ترتیب مهم ترین کشور برای دریافت تابعیت دوگانه انگلیسی ها معرفی شده اند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار