رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان حمله تروریستی به مسجد الزهرا را محکوم کردند

رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان حمله تروریستی دیشب بالای مسجدالزهرا در کابل را محکوم کردند و آن را در راستای تنش‌های قومی و سیاسی دانستند.

رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان حمله تروریستی به مسجد الزهرا را محکوم کردند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان طی اطلاعیه ای گفته که تروريستان به سلسلۀ جنایات ضد دینی و بشری، شب گذشته نمازگزاران و عبادت ‌کنندگان را در مسجد الزهرا هدف حملۀ تروریستی قرار دادند که بر اثر آن شماری از هموطنان عابد ما شهید و مجروح گردیدند. اين جنايت‌كاران از اول ماه مبارک رمضان تا اكنون باربار دست به جنايت‌های خونين زده و فاجعه بشری خلق كرده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تروريستان با هدف قراردادن مساجد و گردهمایی‌های سياسی در تلاش اند تا در كنار جنايت به تنش‌های قومی و سياسی نيز دامن بزنند. اين رفتارها نشان می‌دهد كه تروريزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلكه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.

ریاست جمهوری گفته: تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به‌حيث ملت متحد و یک‌پارچه در كنارهم قرار دارند و این‌چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی می‌باشد، نمی‌تواند به‌هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سياسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد كند.

رئیس‌جمهور به جنرال مرادعلی مراد معین ارشد امور امنیتی و محمدمعصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی کشور دستور داده‌است تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاک‌سپاری شهدا و مراسم فاتحه روی‌دست گیرند و هم‌چنان در تأمین امنیت بیشتر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور کشور از قهرمانی و فداكاری سربازان پوليس به‌ویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعۀ بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین‌زاده یک تن از تجار خیر، ملی، شخصيت وطن‌دوست و خدمت‌گزار مردم را به خانوادۀ و دوستان وی تسلیت گفت.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور نیز طی اطلاعیه ای‌ جداگانه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در مسجد الزهرا گفت: گروهک‌های شیطانی تروریست و دشمنان اسلامیت و انسانیت بار دیگر با حمله بر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در خانه‌ی خدا نقاب از چهره پلید خویش برافگندند و به سلسله جنایت‌های نابخشودنی خود مرتکب یکی از جنایت‌های هولناک دیگر در تاریخ این سرزمین شدند.

وی گفت: تروریست‌های جنایتکار با زیرمجموعه‌های خائن و مزدور خویش دیشب در لحظاتی‌ که مسلمانان خداجوی و خدا دوست در مسجد جامع الزهرا در حال ادای نماز و استقبال از شب‌های مبارک قدر قرار داشتند٬ با راه اندازی یک حمله انتحاری باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران و شهروندان ملکی این سرزمین گردیدند.

وی ضمن تسلیت به خانواده حاج رمضان حسین زاده تصریح کرد: در جمع دیگر شهروندان مظلوم و بی‌گناه این حمله جنایتکارانه حاجى رمضان حسين زاده یکی از تاجران و شخصیت‌های ملی و مردمی این سرزمین که به نیکی٬ خیر اندیشی و کارخیر شهره‌ی آفاق بود نیز به شهادت رسیده‌ است.

آقای عبدالله با محکوم کردن این جنایت وعده داد که حمله تروریست‌ها به جان شهروندان کشور و حمله به مساجد و اماکن عبادت بی‌پاسخ نمی‌ماند.

رئیس اجرایی اظهار داشت: در این لحظات حساس که تروریست‌ها در میدان جنگ در مقابل نیروهای مسلح کشور شکست خورده‌اند و برای جبران شکست خویش دست به حملات انتحاری می‌زنند از هم‌وطنان عزیز و شهروندان کشور می‌خواهیم با توطئه‌های دشمنان دین و مردم برادر و برابر این سرزمین با هوشیاری٬ اتحاد و هم‌دستی برخورد نمایند و اجازه ندهند دشمنان سوگند خورده و شیطانی ملت و مردم ما با ایجاد اختلافات و شکاف‌های مذهبی٬ قومی٬ زبانی و سمتی به اهداف شوم خویش دست یابند.

وی عنوان داشت: تررویست‌ها دین و مذهب و قوم ندارند و به هیچ ارزش اسلامی و انسانی پابند نیستند. آنان دشمنان بشریت و انسانیت اند. راه مبارزه با آنان اتحاد تمام انسان‌های آزاده از هر دین و قوم و ملت برای نابودی این پدیده شوم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.