ساری؛

مازندران جزء 10 استان برتر و موفق در ایجاد اشتغال

مازندران پارسال با کاهش نرخ بیکاری از 12 و دو دهم درصد به 11 و 6 دهم درصد جزء 10 استان برتر در بهبود اشتغال انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران با بیان اینکه پارسال با کاهش نرخ بیکاری در زمینه ایجاد و تثبیت اشتغالاستان در جایگاه 10 کشور قرار گرفت گفت: اشتغال همچنان جزو چالش‌های جدی کشور و استان ما است که باید بیشتر توجه شود.

وی افزود:مازندران با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر وسعت سرزمینی، زراعی و باغی و زیرساختی در بخش کشاورزی دارد نیاز به سرمایه گذاری‌های خیلی جدی دارد.

استاندار مازندران گفت : باید به واحدهای تولیدی راکد، برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال اهمیت داده شود هرچند فاصله زیادی با آنچه که باید اتفاق بیفتد وجود دارد.

فلاح افزود: در سال 96 در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پنج بسته رونق اقتصادی مشخص و حدود هزار و 100 واحد تولیدی در این بسته رونق تعریف شد.

وی گفت: در سال 96 در حوزه طرح تملک و دارایی که برای مازندران در نظر گرفته شد نسبت به سال قبل 74 درصد افزایش بودجه در این بخش داشتیم که 153 میلیارد تومان برای تامین آب شرب استان بوده است.

استاندار مازندران افزود: در سال 96 برای واحدهای تولیدی که راکد بوده و یا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد شناسایی شود تا بودجه خوبی چه از محل تسهیلات، چه هماهنگی با دارایی برای مالیات، واحدهای تولیدی که در این بسته‌ها تعریف شده است در نظر بگیریم.

ربیع فلاح افزود: برای سرمای زودرس و خسارت به مرکبات اخیر هم 30 میلیارد تومان وام بلاعوض و 200 میلیارد تومان تسهیلات 10 درصد با توجه به ظرفیت دولت انجام شد.

وی گفت: سایت سامانه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار راه اندازی شد و براساس وعده تبلیغاتی رئیس جمهور آغاز به کار کرده و فارغ التحصیلان برای ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.