هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویب تحریم‌های سنا نقض برجام است/نقش برخی از کشورهای منطقه در جریان‌سازی ترامپ علیه ایران

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا درصدد انزوا و محاصره و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب تشدید تحریم‌ها در سنای آمریکا اظهار داشت: از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید همواره رهبران آمریکا و شخص رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا تلاش کردند تا یک نوع جریان سازی شدیدی را علیه ایران انجام دهند و شرایط را به‌گونه ای ترسیم کردند که ایران خطری برای امنیت جهانی و ناقض حقوق بشر است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: این اقدام آمریکایی‌ها  نشان می‌دهد که لابی صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه در تشویق ترامپ برای جریان سازی و اتخاذ شیوه های تهاجمی علیه کشور ایران نقش دارند.

وی با اشاره به سفر اخیر ترامپ به ریاض افزود: از زمان سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان و امضای قرار داد 500میلیارد دلاری سعودی‌ها با آمریکا، رفتار ایالات متحده نسبت به ایران تهاجمی تر شده و چندین طرح ترحیم علیه ایران تصویب شده است.
 
هانی زاده گفت: آمریکا درصدد انزوا و محاصره و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است و این امر باید از سوی دستگاه دیپلماسی مورد توجه قرار بگیرد تا آمریکا نتواند تحریم های بیش از این علیه کشورمان اعمال کند.
 
وی ادامه داد: این تحریم ها نقض برجام است و ایران باید به سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای 5+1شکایت کند.

کارشناس مسائل سیاسی بااشاره به عکس العمل دستگاه دیپلماسی در قبال تصویب تحریم‌های جدیداز سوی مجلس سنای آمریکا عنوان داشت: ایران باید این مساله را به عنوان نقض برجام با1+ 5 مطرح کرده و یک ضرب الاجلی برای امریکا تعیین کند و  در صورتی که آمریکا همچنان به اینگونه رفتارها ادامه دهد کشورمان به نقطه آغازین توافقنامه برجام بازگشته و غنی سازی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار