دهقانی‌فیروزآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران به زودی در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران به زودی در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

طرح واکنش متقابل بزودی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار میگیردکمال دهقانی‌فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به راى مثبت مجلس سناى امريكا به منظور پيشبرد لايحه تحريم‌هاى جديد عليه ايران اظهار داشت: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا نقض برجام است.
 
وی افزود: برجام قراردادی چند جانبه بوده، بر این اساس ممکن است طرف‌های دیگر این توافق نامه پایبند به تعهدات باشند و ممکن است یک طرف به تعهدات خود پایبند نباشد در این شرایط بحث‌های حقوقی پیش خواهد آمد که ما این مسائل را برعهده هیئت نظارت بر اجرای برجام و کمیسیون شورای عالی امنیت ملی قرار می‌دهیم تا با توجه به این اتفاقات تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
 
دهقانی‌فیروزآبادی ادامه داد: مطابق قانون مصوب مهرماه 94، هیات عالی نظارت بر برجام، مرجع رسیدگی به این مسئله است و آنان موضوع را رصد می کنند و از طریق دستگاههای ذی ربط اقدامات لازم را انجام می دهند.
 
نماینده مردم یزد، تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آمریکا غیر از این انتظار نمی رفت، طی چند دهه گذشته مواضع خصمانه آنان، علیه جمهوری اسلامی را دیده ایم، بنابراین حرکت غافل گیرانه ای اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: ما شناخت کافی از آمریکا داریم و نمی شود به آنان اعتماد کرد، چراکه خلاف تعهدات بین المللی شان عمل می کنند. مشکلی که دنیا با امریکا دارد همین بی اعتمادی است.
 
دهقانی‌فیروزآبادی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم طرح متقابل را پیش بینی کرده و طی روزهای آینده در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت لذا به محض اینکه کمیسیون تشکیل شد تصیمات لازم در این باره اتخاذ و در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی میشود.
 
 
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار