کرمانشاه؛

مصالحه 75 درصدی پرونده‌ها با مشاوره پلیس

فرمانده انتظامی هرسین از مصالحه 75 درصدی پرونده‌های ارجاعی با استفاده از تخصص و ظرفیت‌های مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛همت‌علی شکری  فرمانده انتظامی هرسین از انجام مصالحه 75 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس انتظامی در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی هرسین تصریح کرد:‌ نقش مددکاران اجتماعی و مشاوران کلانتری‌ها در زمینه پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم در شهرستان هرسین بسیار موثر بوده و این انتظامی با جدیت و برنامه‌ریزی بیشتری برای ادامه روند این خدمات به شهروندان در همه مناطق مربوطه تلاش می‌کند.

این مسؤول تاکید کرد: استفاده از خدمات سازنده مراکز مشاوره پلیس، در زمینه کاهش مراجعات قضائی به کلانتری ها و دادسراها نقش موثر و بسزایی را ایفا می‌کند و باید این موضوع در جامعه ما فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده انتظامی هرسین با اشاره به اینکه عملکرد مراکز مشاوره پلیس، نقش فراوانی در کاهش پرونده قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، از فعالیت‌ و خدمات‌رسانی تخصیصی مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها، دایره‌های مشاوره و... در این  شهرستان به منظور حل و فصل مشکلات شهروندان در راستای مسائل خانوادگی، نزاع‌ها و درگیری‌ها و... خبر داد.

وی بیشترین ارقام و آمار منجر به صلح و سازش در این شهرستان را مربوط به نزاع، درگیری و اختلافات خانوادگی دانست، گفت: بیش از 135 پرونده از ابتدای سال تاکنون به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های شهرستان هرسین ارجاع شده است.

فرمانده انتظامی هرسین اظهار داشت: روسای کلانتری‌ها، واحدهای مشاوره کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی و... به صورت روزانه پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه آسیب‌های اجتماعی را به عهده دارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار