گیلان؛

افزایش قابل توجه ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در رودسر

میزان ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی در رودسر از 98/0 درصد در سال 92 به 8 / 2 در صد در امسال افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرماندار رودسر در دیدار با رییس جهاد کشاورزی و مسوولین فعال در عرصه کشاورزی شهرستان رودسر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سطح کشور شاهد موفقیت های چشمگیری در زمینه کشاورزی بودیم گفت: از جمله موفقیت های بدست آمده در صنعت کشاورزی، خودکفایی گندم بوده است که جزء کشورهای صادرکننده گندم نیز هستیم.

جانبازی رودسری افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش های فعال و اشتغالزا در کشور محسوب می شود که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های بسیار موثری برداشته است .

وی به تولید گل و گیاه در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان رودسر در سطح گیلان بالاترین میزان تولید در صنعت گل و گیاه را دارا است و باید سعی شود تا با احداث یک پایانه گل و گیاه در شهرستان این صنعت را ساماندهی کینم و میزان تولید آن را افزایش دهیم .

فرماندار رودسر به احداث صنایع تبدیلی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: باتوجه به تولید بالای محصولات فندق و گل گاو زبان در شهرستان باید صنایع تبدیلی را گسترش دهیم .

جانبازی گفت: با اقداها و کارهای خوبی که در صنعت چای انجام گرفته است بیش از 4 هزار هکتار به اراضی باغات چای شهرستان اضافه شده است و در امسال از 20 میلیارد تومان برگ سبز چای خریداره شده مبلغ 12 میلیارد آن به چایکاران پرداخت شده است.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.