اصفهان؛

راه یابی آثار 6 کاریکاتوریست اصفهانی به جشنواره جهانی ورلدپرس کارتون

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان گفت: در جشنواره ورلدپرس کارتون 2017 پرتغال شرایط حضور آثار 6 نفر از اعضای خانه کاریکاتور اصفهان فراهم شد که ناهید زمانی موفق به دریافت لوح افتخار این جشنواره شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیام پورفلاح  اظهار کرد: ورلدپرس کارتون یکی از جشنواره‌های معتبر جهانی است که مخصوص کاریکاتورهای مطبوعاتی است و امسال در کشور پرتغال برگزار شده است، آثار شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید در نشریات هر کشور به چاپ رسیده باشد تا برای راه‌یابی به جشنواره اثر را به همراه نسخه چاپی آن ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره دارای سه بخش متفاوت است، بخش ژورنالیستی که موضوعات روز را در کل دنیا شامل می‌شود، بخشی با موضوع آزاد و بخش دیگری هم به کاریکاتورهای چهره اختصاص دارد.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: خانه کاریکاتور همواره از شرکت اعضای خود در جشنواره‌های خارجی حمایت کرده است و برای شرکت در جشنواره ورلدپرس هم شرایط حضور آثار 6 نفر از اعضای خانه کاریکاتور شامل وحید شریفی، جمال‌الدین اعتباریان، ریحانه کریمیان، حامد بذرافکن، ناهید زمانی و پیام پورفلاح فراهم شد که در هر سه بخش جشنواره شرکت کردند.

 پورفلاح تأکید کرد: ناهید زمانی از کاریکاتوریست‌های اصفهانی توانست با اثر خود که به موضوع سانسور اختصاص داشت لوح افتخار این جشنواره را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: بخش موضوعی این جشنواره از دی‌ماه هرسال یعنی از آغاز سال میلادی محاسبه می‌شود و باید موضوعات روز جهان را شامل شود؛ در این جشنواره علاوه بر انتخاب سه نفر برگزیده در هر سه بخش یک نفر هم به عنوان جایزه بزرگ جشنواره ورلدپرس انتخاب می‌شود که امسال یک کاریکاتور ایرانی از مشهد جایزه بزرگ بخش موضوعی را با طرحی از مهاجران سوریه از آن خود کرد.

 مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان اذعان کرد: برای حضور جدی کاریکاتوریست‌های اصفهانی در جشنواره‌های بین‌المللی فراخوان داده می‌شود حتی ورکشاپ‌هایی برای ارتقای آثار تدارک دیده می‌شود و بعد آثار برتر جمع‌آوری می‌شود؛ حمایت مالی از هزینه پست آثار به خارج از کشور هم توسط حوزه هنری تأمین می‌شود که در سال‌های خوبی اتفاقات خوبی برای کاریکاتور اصفهان در جشنواره‌های بین‌المللی افتاده است.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار