حجت‌الاسلام رفیعی؛

جهاد و مبارزه با دشمن یکی از مهم‌ترین اصول دین اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهاد و مبارزه با دشمن یکی از مهم‌ترین اصول دینی است و اصل اسلام بر جنگ نیست اما زمانی که دشمن به انسان حمله کند باید در مقابل آن ایستادگی کند.

جهاد و مبارزه با دشمن یکی از مهم‌ترین اصول دین اسلام است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه انسان جز خداوند ولی و نصیری ندارد اظهار داشت: یکی از مورادی که فرشتگان از کار خداوند تعجب می‌کنند آنجایی است که خداوند بخواهد کسی را عزیز کند اما مردم به دنبال ذلیل کردن مردم هستند همچنین انسان مقابل عزت و ذلت خداوند نمی‌تواند مقاومت کند.
 
وی با بیان اینکه زمینه ذلت انسان به دست خود انسان است افزود: پیامبر اکرم(ص) درباره دو آیه 26 و27 سوره آل عمران در یک نقلی فرموده‌اند کسی که این دو آیه را بخواند اسم اعظم الهی در آن نهفته شده و  دعای فرد به استجابت می‌رسد ده ویژگی اقتدار و حفظ خداوند نیز در این دو آیه آمده است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر اساس این دو آیه حاکمیت را خداوند به کسی می‌دهد که خودش بخواهد تصریح کرد: خداوند راضی نیست بنی‌امیه یا آل سعود حاکم باشد اما مالکیت بدون اذن الهی نیست و خداوند حاکمیت را به حکومت‌های حق می‌دهد.
 
رفیعی با بیان اینکه بر اساس این دو آیه دادن و گرفتن حکومت دست خداوند است ابزار کرد: بر اساس این دو آیه عزت و ذلت از آن خدا، شب را از دل روز و روز را از دل شب بیرون می‌آورد همچنین خداوند به انسان‌ها روزی می‌دهد از جایی که انتظارش را ندارد.
 
وی با اشاره به آیه 18 سوره احزاب گفت: جهاد و مبارزه با دشمن یکی از مهم‌ترین اصول دینی است اصل اسلام بر جنگ نیست اما زمانی که دشمن به انسان حمله کند باید در مقابل آن ایستادگی کند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه قرآن کریم کسانی را که از جهاد بازمی‌دارند مذمت می‌کند خاطرنشان کرد: مؤمن نباید بنشیند و ببیند که دشمن به او حمله کند بسیاری جاها باید فتنه را در نطفه خفه کنیم و منتظر حمله دشمن نباشیم.
 
رفیعی ابراز کرد: قرآن کریم در سوره احزاب از کسانی که مردم را از جهاد در راه خداوند نهی می‌کردند گلایه می‌کند خداوند ویژگی‌های افراد ضعیف را که مانع جهاد می‌شدند را بیان می‌کند در این آیه آمده که این افراد بخیل، ترسو در جنگ، زبان دراز بعد از جنگ، بخیل در خوبی‌ها و مومنان ضعیف الایمان هستند.
 
وی با اشاره به اقسام بخل جانی، کلامی و مالی ادامه داد: در میان اصحاب رسول خدا(ص) شجاعانی مانند سلمان فارسی و عمار یاسر بودند اما در سوره احزاب به بخل عده‌ای در جنگ اشاره دارد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار