کرمان؛

ایجاد شغل برای 62نفر درکشاورزی کرمان

با افتتاح 11 پروژه كشاورزي و دامپروري شهرستان کرمان در هفته جهاد کشاورزی برای 62 نفر اشتغال ایجاد شد

ایجاد شغل برای 62نفر درکشاورزی کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان،احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: افتتاح 11 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد و 135 میلیون ریال، برای 62 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی افزود: این پروژه ها شامل 3 آبیاری تحت فشار، 3 طرح لوله گذاری، یک باب استخر ذخیره، یک واحد گلخانه، دو واحد بسته بندی و کنسرو سازی و یک واحد مرغداری گوشتی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: هفت پروژه در بخش آب و خاک آماده شامل سه طرح آبیاری تحت فشار، سه طرح لوله گذاری و یک باب استخر ذخیره آب کشاورزی می باشد که جهت اجرای این پروژه ها بیش از 17 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان را ضروری دانست و گفت: این پروژه‌ها شامل 141 هکتار آبیاری قطره ای می باشد که در مجموع 9 میلیارد و 201 میلیلون ریال برای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری شده که 14 میلیارد و 928 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی بوده است.

وی با اعلام اینکه سه طرح لوله گذاری به ارزش 1 میلیارد و 910 میلیون ریال در طول 5200 متر و اعتبار دولتی 1 میلیارد و 380 میلیارد ریال اجرا گردیده افزوئد: یک باب استخر ذخیره در حجم 160 مترمکعب و اعتبار دولتی 200 میلیون ریال احداث شده است.

مسعودی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان کرمان از روند خوبی برخوردار است، گفت: در هفته جهاد کشاورزی یک گلخانه 30 تنی در سطح 3000مترمربع به بهره برداری رسید که برای 3 نفر شغل ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب ارزش افزوده محصولات تولیدی می گردد، افزود: دو واحد کنسرو رب گوجه فرنگی و یک واحد بسته بندی محصولات کشاورزی در زیر بنا 3044 و 700 مترمربع با ظرفیت تولید 6000 و 1380 تن همچنین دو واحد فرآوری، بسته بندی و خلال پسته در این شهرستان عملیات اجرائی اخداث آنها به پایان رسیده که بااین دو طرح 950 تن به ظرفیت بسته بندی این شهرستان افزوده می شود.

مسعودی  گفت: در این هفته یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 25هزار قطعه و اعتبار کل هزینه شده 7میلیارد و 500 میلیون ریال نیز افتتاح و سه شغل ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار