ساری،

خريد 3800 تن كلزا از كشاورزان مياندورودی

مدير جهاد كشاورزی مياندورود از خريد 3 هزار و 820 تن دانه روغنی كلزا در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سيد شبر موسوی گفت: از آغاز خريد دانه روغني كلزا در شهرستان مياندورود، تاكنون 3 هزار و 820 تن كلزا توسط دو مركز خريد كارخانه آرد مومنی سورك و كارخانه آرد معماريان از كشاورزان اين شهرستان خريداری شده است.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان مياندورود افزود: محصول كشاورزان اين شهرستان هر كيلوگرم 2 هزار و 783 تومان و به صورت تضمينی از كشاورزان خريداری می شود.

وی با بيان اينكه توليد كلزا در اين شهرستان نسبت به سال گذشته 300 درصد افزايش داشته است، گفت: با گسترش كاشت اين محصول در بين كشاورزان در سال های آينده و با برگزاری دوره ها و كلاس های آموزشی و ترويجی در زمينه چگونگی كاشت، داشت و برداشت اين محصول توسط كارشناسان جهاد كشاورزی می توان به خودكفايی در اين محصول استراتژيك در كشور دست يافت.

موسوی سطح زيركشت كلزا شهرستان مياندورود در سال زراعی جاری را يك هزار و 944 هكتار اعلام كرد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان مياندورود گفت: براي توسعه كشت دانه های روغنی و خودكفايی در محصول استراتژيك سویا، تاكنون قرارداد كشت سويا در 794 هكتار از زمين های زراعی شهرستان مياندورود منعقد شد كه از اين سطوح 244 هكتار به كشت بهاره و 550 هكتار به كشت تابستانه اختصاص دارد و از اين سطوح 397 هكتار بذركاری و 167هكتار سبز است.

وی درباره توزيع نهاده بين كشاورزان گفت: 46 تن بذر ارقام اصلاح شده شامل تلار، ساري، كاسپين و 033 بين سوياكاران اين منطقه توزيع شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار