ساری،

اختصاص اعتبار هزار میلیاردی برای بازسازی بناهای تاریخی کشور

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای مرمت، بهسازی و نگهداری موزه ها در استانهای مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد حسن طالبیان گفت: امسال 900 بنای تاریخی، 90 پایگاه وسایت میراثی و دهها مسجد ومکان های تاریخی ومذهبی با مشارکت مردم مرمت وبهسازی می شود.

وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر مردم هم در راستای حفظ وحراست از بناهای باارزش تاریخی همت زیادی داشتند و درکنار اعتبارهای دولتی، برای مرمت این بناها اعتبارهای مورد نیاز را نیز اختصاص دادند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در حال حاضر مردم با نگاه توسعه ای به حفظ آثار تاریخی در شهرهای محل سکونت شان بیشتر از این سازمان دغدغه حفظ این آثار را دارند، گفت: در چند ماه گذشته بیش از 100 بنای تاریخی مربوط به دو استان تهران ویزد برای ثبت ملی آنها درخواست شده است، که این رویه کاملا مثبت ودر جهت تعامل وهمکاری امیدآفرین مردم دراین بخش است.

طالبیان افزود: درگذشته تخریب بناهای تاریخی زیاد بوده، شهرداری ها وبرخی دستگاه های اجرایی وخدماتی در اجرای برخی طرح های عمرانی خسارت های زیادی به این بخش وارد کرده بودند، اما در سه سال گذشته تاکنون با ایجادیک همگرایی خوبی که دربخش حفاظت از بناهای تاریخی کشور به وجود آمده، این تخریب ها به حداقل ممکن رسیده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: که اکنون دیگر مردم از دولت ونظام درباره حراست وحفاظت از هویت تاریخی ومیراثی کشور را مطالبه می کنند و خوشبختانه اکنون خود مردم دغدغه خوبی برای حفاظت از آثار تاریخی کشور را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار