بندرعباس؛

تدوین 14 طرح اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هرمزگان

برای رونق کشاورزی در هرمزگان 14 طرح اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،علیرضا حیدری پوری رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این طرح ها در بخش های بیابان زدایی، توسعه طرح های شیلاتی پرورش ماهی در قفس و مزرعه میگو، سیستم آبیاری نوین، کیفیت بخشی به محصول گندم و اصلاح نژاد دام و اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی چهار اولویت تنوع بخشی به تولید محصولات گیاهی، اشتغال پایدار اجرای طرح کارورزی و افزایش بهره وری در امسال تعریف شده است.
حیدری پوری گفت: کاشت گیاهان و غلات پروتئینی مانند کینوا یا خاویار گیاهی در هرمزگان وابستگی کشور به واردات برنج را قطع می کند.
گیاه کینوا یا برنج کینا جایگزین مناسبی برای برنج سفید معرفی شده که ارزش اقتصادی آن چهار برابر گندم و ارزش غذایی آن بیشتر از برنج قهوه ای است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به بیسوادی 80 درصدی کشاورزان در هرمزگان افزود: با اجرای طرح کارورزی تا چند ماه آینده زمینه حضور فارغ التحصیلان و دانشگاهیان در بخش کشاورزی فراهم می شود.
حیدری پوری گفت: بر اساس برنامه اقتصادی دولت باید 80 هزار شغل در حوزه کشارزی ایجاد شود که سهم هرمزگان بیش از دو هزار نفر است.
وی با اشاره به سهم پایین کشاورزی در رشد اقتصادی افزود: اصلاح روش های کشت، توسعه سیستم ابیاری تحت فشار، کشت تیپی زمینه اقتصادی شدن کشاورزی در استان را فراهم می کند و بهره وری را تا 2 و نیم درصد افزایش می دهد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به افزایش واردات میوه های قاچاق در هرمزگان افزود: تشکیل گشت های نظارتی و سیار برای مقابله با عرضه کنندگان میوه قاچاق در دستور کار است.
حیدری پوری گفت: با معرفی فروشندگان این میوه ها به تعزیرات حکومتی جاذبه و اشتیاق فروش این محصولات در بازار از بین می رود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اقتصادی ، مقاومتی ، دام ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار