سنندج؛

بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی در شهرستان قروه

رئیس جهادکشاورزی شهرستان قروه گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 189 طرح و پروژه بخش جهاد کشاورزی شهرستان قروه دیروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خلیل فعله گری رئیس جهادکشاورزی شهرستان قروه در جریان افتتاح یکی از طرح های جهاد کشاورزی گفت: از مجموع این طرح ها، پنج طرح در زمینه احداث باغات جدید و اقتصادی با مساحت 10 هکتار، 18 طرح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و 157 طرح پرداخت تسهیلات خط مکانیزاسیون است.

به گفته وی از مجموع اعتبار 122 میلیارد ریال، 97 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اعتبارات بلاعوض دولتی ،11 میلیارد و 670میلیون ریال اعتبارات دولتی در قالب یارانه باغات، سیلوها و مراکز خرید سازمان تعاون یا آبیاری تحت فشار و مابقی از سهم آورده متقاضی هزینه شده است.
فعله گری اظهار کرد: با افتتاح این طرح ها اشتغالزایی 200 نفر برای کشاورزان و روستائیان فراهم شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قروه با بیان اینکه 18 طرح آبیاری تحت فشار در مساحت 103 هکتار به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید گفت: برای این طرح ها هفت میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که پنج میلیارد و 170 میلیون ریال از اعتبارات دولتی بلاعوض و مابقی سهم آورده متقاضی است.
به گفته وی اهمیت این طرح در افزایش تولید، تثبیت اشتغالزایی و بهینه نمودن مصرف آب در بخش کشاورزی است.
فعله گری افزود: مجموع آبیاری تحت فشار شهرستان قروه با افتتاح این طرح ها به 21 هزار و 103 هکتار رسید و 76 درصد از اراضی آبی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای است.
شهرستان قروه جزء دشت های ممنوعه است ودر زمینه مجهز نمودن اراضی بخش کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشاراین شهرستان در سطح کشور پیشتاز و رتبه اول را داراست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.