سناتور کورکر مدعی شد: لغو برجام ساده است/ ترامپ تحریم ها را دوباره اعمال نماید

باب کورکر سناتور جمهوری خواه اظهار کرد لغو برجام از لغو توافق آب و هوایی پاریس ساده‌تر است و آمریکا فقط باید دیگر معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وب سایت سنای آمریکا، باب کورکر، سناتور جمهوی خواه، از اقدامات کمیته روابط خارجی این مجلس در تنظیم طرحی ضدایرانی تمجید کرد.

وی گفت: تصمیمی که در کمیته روابط خارجی گرفته شد، نشانگر اتحاد آمریکا برای حرکت در مسیر درست است. این امر نشانگر آن است که سنا می تواند همچنان درباره مسائل سخت، تصمیمی واحد و فراحزبی اتخاذ کند.

کورکر مدعی شد: ما شاهد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده یکی پس از دیگری از سوی ایران هستیم. این قانون برای اولین بار پس از بدست آمدن برجام تنظیم خواهد شد. مدت زیادی است که این توافق، که من بسیار با آن مخالف هستم، شرایطی را بر سیاست آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) تحمیل کرده است. این توافق هیچ ارزشی ندارد و مانند توافق پاریس نیست. من فکر نمی کنم که تعداد زیادی از مردم در کشور ما و در جهان متوجه این مساله باشند که این توافق غیر الزام آور تنها توسط یک نفر و از طریق قدرت اجرایی او تبدیل به قانون شد. این قانون به آسانی و با امضای یک مرد دیگر می تواند از میان برود. در واقع بر خلاف توافق پاریس، رئیس جمهور ملزم نیست که از آن خارج شود.

این سناتور آمریکایی ادعا کرد من فکر می کنم که بسیاری از آمریکایی ها متوجه این مساله نیستند. او حتی نیاز ندارد که برای خارج شدن از این توافق دست به اقدامی اجرایی بزند. تنها کاری که لازم است انجام دهد این است که آنرا نادیده بگیرد و تحریم ها را اعمال نماید و من فکر می کنم این همان مساله ای است که ما به آن نیاز داشتیم و فقدان آن را حس می کردیم. من می دانم که رئیس جمهور به این مساله به خوبی واقف است. می دانم که بسیاری از مقامات عالیرتبه نیز به این مساله آگاه هستند. اما بدون در نظر گرفتن اینکه تصمیم رئیس جمهور در این زمینه چه خواهد بود، این قانون مشخص خواهد کرد که کنگره می خواهد در این زمینه فعال باقی بماند و ایران را به خاطر انجام فعالیت های غیر هسته ای بی ثبات کننده اش باز خواست کند.

وی افزود: کاری که این توافق توانست انجام دهد آن بود که نگذارد ما به خاطر مسائل مربوط به تروریسم، حقوق بشر و نقض شدن‌های پی در پی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در برنامه های موشکی شان، و خرید سلاح آنها را مورد مواخذه قرار دهیم. همان طور که بسیاری از ما در آن زمان حدس می زدیم، رفتار سرکشانه ایران پس از اجرای توافق هسته ای بیشتر شده و این قانون که مورد تایید هر دو حزب است، ابزار لازم را در اختیار دولت قرار می دهد تا تهران را بازخواست کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
به قول رهبری دشمن دشمنی خودش را میکند.
ما درد مان از خودی های نادان است. چه کردی ظریف؟. چه کردید شما هایی که به روحانی رای دادید. خدا از شما ها نگذرد که چه خسارتی به این مملکت زدید.
-
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
عامو حتی نمیشه به همه قسمت های گوگل دسترسی داشت!!!! حالا بماند ما بقی چیزها
پس کو این آفتاب برجام؟!

لعنت خدا بر شیطان
انصافا که آمریکا همون شیطان بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
برو بابا عقب افتاده
United States of America
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
در اینده نه چندان دور گذشت زمان چهره شیطان واقعیو نشون میده مرگ بر افراط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام با یک امضای ذیکر هم امضای شما از بین می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
مگه تا الان چکار میکردند...برجام را نادیده میگرفتن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
بفرض هم که تحریمهادوبله سوبله شوندوبرجام هم پاره شودفایده ای نصیبشان نمیشودوروزی میفهمندکه مثل جنگ عراق چه اشتباه بزرگی کرده اند.برروی ایران هم چندان اثردلخواهشان رانخواهدداشت بفضل الهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
بهتربرجام به جزضررهیچی نداشته پس چراتحریمها روورنداشتن ولی هسته امون گرفتن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
فکر کنم ترامپ دیگه تا حالا باید فهمیده باشه که کشورهای عرب و هر دو حزب امریکا با دادن ادرسهای غلط در تمامی موارد میخواهند برکناریش را تسریع کنند .همین .وگرنه اگر از خودش سوال کنه که ریاست جمهوری ارام و با لذت و تعامل و دوستی بهتر و لذت بخشتره یا ریاست با استرس و ناراحتی و جنگ و این و اون دایم بگن چکار کن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام ایا اگر آغاز غنی سازی اورانیوم در هر سطح مورد نیاز را به مجلس ارائه کنیم آمریکا عقب نشینی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
الحق که شیطان بزرگ شماید، آخه مگه تا شما جنایتکاران هستید دنیا روی آرامش رو می‌بینه همه عقل شعور شما شده پول ثروت حتی بقیمت جون بقیه انسانها ،لعنت خدا بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سناتور کــــــــــور و کــــــــــــــر
آخرین اخبار