روسیه: مناطق گسترده ای از شهر حلب از مین پاکسازی شد

رئیس مرکز آشتی ملی روسیه میان طرف های درگیر در سوریه اعلام کرد از آغاز عملیات آزاد سازی شهر حلب، نیروهای روسی 200 تاسیسات اجتماعی این شهر را از مین پاکسازی کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر ساوچنکو، رئیس مرکز آشتی ملی روسیه میان طرف های درگیر در سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد از آغاز عملیات آزاد سازی شهر حلب در سوریه، نیروهای روسی 200 تاسیسات اجتماعی این شهر را از مین پاکسازی کرده اند.

وی گفت:نیروهای روسی 200 تاسیسات اجتماعی مهم، سه هزار و 210 ساختمان مسکونی با مساحتی بیش از دو هزار هکتار و همچنین 709 کیلومتر از جاده های این شهر را از مین پاکسازی کردند.

ولادیمیر ساوچنکو تاکید کرد نیروهای روسیه همچنین 26 هزار چاشنی بمب و مواد منفجره را خنثی کردند.

در تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی، شهر حلب از عناصر تروریستی پاکسازی شد و ارتش سوریه نیز کنترل کامل این شهر را به دست گرفت و اندکی پس از آن نیز یک واحد خنثی کننده از مرکز خنثی سازی نیروهای مسلح روسیه تلاش خود را به منظور پاکسازی مناطق شرقی حلب از مین و مواد منفجره آغازکرد.

این ژنرال ارتش روسیه در پایان خاطرنشان کرد در مجموع 200 تن از پرسنل نظامی با استفاده از تجهیزات ویژه نظامی در عملیات پاکسازی شهر حلب از مین و مواد منفجره مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار