بهترین رژیم غذایی برای روزه داران

ماه روزه داری و عبادت مستلزم رژیم غذایی سالم و مناسب است، در غیر این صورت روزه گرفتن در روزهای دراز و گرم سختی فراوانی به همراه دارد.

بهترین رژیم غذایی برای روزه داران

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب نکته‌هایی گنجانیده شده است که برای رسانیدن مواد خوراکی ضروری به بدن‌تان، بهترین روش‌ها است.

۱- استفاده‌ی روغن را کاهش دهید؛ زیرا باعث سستی و کم انرژی شدن بدن می‌شود.

۲- تربوز و آب ناریال بهترین گزینه‌ها برای رفع تشنگی و کم آب نشدن بدن شما در جریان روزه‌ داری است. بهتر است در سحری استفاده کنید.

۳- بهتر است که با خرما یا مخلوط شیر و شربت، افطار کنید. آب نیشکر نیز بسیار مفید است؛ زیرا منبع خوب گلوکوز است و به سرعت به شما انرژی می دهد.

۴- بهتر است به جای آب میوه‌ها، آنها را به شکل تازه استفاده کنید؛ دارای فایبر و ویتامین‌ها است، خشکی معده را از بین می برد و به بدن‌تان انرژی ضروری را می‌دهد.

۵- اگر میخواهید از باد (نفخ) شکم و سوی هاضمه جلوگیری کنید، در خوارکتان چربی و مصاله کمتر اضافه کنید؛ همچنان از پی هم خوردن و نوشیدنی‌های گازدار جلوگیری کنید.

۶- پس از افطار بیشتر آب بنوشید. فاصله‌ی میان افطار تا سحری بهترین زمان برای نوشیدن آب است . بهتر است دو لیتر آب را در این جریان بنوشید.

۷- در سحری، کوشش کنید که از خوارکی‌هایی که دارای گندم است، استفاده کنید؛ زیرا غذاهایی که گندم دارد، در ۶ تا ۷ ساعت هضم می شود، و باعث می شود که به زودی گرسنه نشوید.

۸- در صورت امکان، میان افطار و سحر، از غذاهای دریایی استفاده کنید؛ زیرا چربی کمتر دارد و دارای پروتین ، ویتامین، مواد معدنی و اومیگا ۳ است.

۹- شربت لیمو یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای روزه داران است؛ البته باید پس از افطار نوشیده شود. این شربت ترکیبی از آب و آب لیمو است که البته نباید هر کدام از ۳۰ تا ۵۰ ملی لیتر بیشتر باشد.

۱۰- بودن سفیدی تخم مرغ و ماست، در رژیم غذایی شما ضروری است؛ زیرا منبع خوب پروتین است.

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار