ابتکار در مراسم افتتاح سامانه صدور مجوزهای محیط زیستی کشور؛

ایجاد تحولی بزرگ در حوزه مالیاتی کشور/ رشد اقتصادی نباید موجب تخریب محیط زیست شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید تلاش کنیم رشد اقتصادی در نهایت منجر به تخریب محیط زیست کشور نشود و باید به دنبال حفظ سرمایه‌های طبیعی ایران باشیم.

ایجاد تحولی بزرگ در حوزه مالیاتی کشور/ رشد اقتصادی نباید موجب تخریب محیط زیست شودبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی و افتتاح سامانه صدور مجوزهای محیط زیستی کشور که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه توجه ویژه دولت یازدهم به اقتصاد سبز و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: امیدواریم این روند که یکی از ابعاد آن در قانون ارزش افزوده تجلی پیدا کرده است و به دنبال آن تحولی در قانون مالیات‌ها رخ خواهد داد، در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم رشد اقتصادی ایران را سبز کنیم، مطرح کرد: با شرایط به وحود آمده در اقتصاد کشور امیدواریم رشد موجود با همان شتاب و جهت گیری‌ها در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: علاوه بر اینکه باید تلاش کنیم رشد اقتصادی در نهایت منجر به تخریب محیط زیست کشور نشود، باید برای حفظ سرمایه‌های طبیعی کشور نیز تلاش کنیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه گام‌های اثرگذار در حوزه حفظ محیط زیست که در دولت یازدهم برداشته شده است، باید در دولت دوازدهم به دنبال تحقق و نهادینه شدن آن‌ها باشیم، گفت: اقداماتی که امروز در جهت بهبود و تسهیل فضای کسب و کار انجام شده بسیار مهم و اتفاق ارزنده‌ای است که موجب رشد مشارکت بخش خصوصی در تمامی ابعاد شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه گامی که امروز در جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته می‌شود بسیار موثر است، گفت: این گام به قطع و یقین مشارکت و حضور بخش خصوصی را به دنبال خواهد داشت، به همین جهت از کسانی که این فرصت را برای دولت الکترونیک ایجاد کرده‌اند سپاسگزاریم.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی فرآیند صدور مجوزها اقدام بسیار مهمی در این سامانه است، اظهار داشت: همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف کاغذ از نتایج مهم راه‌اندازی این سامانه است، در این راستا امید است تا استفاده از کاغذ در فرآیندهای خدمات دولتی کاهش پیدا کند.

ابتکار با اشاره به اینکه سلامت اداری و احتمال کاهش فساد در فرآیندها به خصوص در مواردی همچون امضاهای طلایی در این سامانه بسیار مهم هستند، بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه اقدام موثری در این حوزه نیز به شمار می‌آید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مجوزهای استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی اشاره و مطرح کرد: در تلاش هستیم بیش از گذشته به این موارد در سازمان حفاظت محیط زیست توجه کنیم.

وی با بیان اینکه فرآیند ارزیابی زیست محیطی کامل بازنگری و تقویت شده است، گفت: امروزه ارزیابی اثرات زیست محیطی حلقه اتصال بین محیط زیست و بخش توسعه است که به دنبال آن خسارت‌های زیست محیطی کاهش پیدا می‌کند.

ابتکار در پایان به موضوع ساماندهی مجوزهای شکار و صید اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم شکار چارپایان دیگر بدون مدیریت و صدور مجوز انجام نمی‌شود، همچنین صدور مجوز شکار چهارپا به جز شرایط خاص متوقف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار