حشمتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیمی از کابینه و مسئولان دولتی باید تغییر کنند/لزوم تقویت تیم اقتصادی در دولت دوازدهم

رئیس خانه احزاب گفت: مسئولیت‌های دولت نباید در انحصار عده‌ای خاص باشد، بلکه باید دیگر افراد باتجربه دیگر هم به بازی گرفته شوند.

کابینه دولت باید متشکل از جریان‌های فکری اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و مستقلین باشدقدرتعلی حشتمیان رئیس خانه احزاب ایران در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون عملکرد وزارتخانه‌های دولت یازدهم اظهار داشت: با توجه به اینکه از نزدیک شاهد عملکرد اکثر وزارتخانه‌ها و مسئولان دولتی بودم، برداشتم این است که بیش از نیمی از اعضای کابینه، اکثر استانداران و مسئولان دولتی باید در دولت دوازدهم تغییر کنند.

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت یازدهم قوی نبود و باید در دولت جدید تقویت شود، تصریح کرد: تیم دولت در حوزه سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی داشت که البته می‌تواند تقویت شود.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه رئیس جمهور باید در رابطه با ساختار کابینه آینده تجدیدنظر کلی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در این راستا این است که دولت دوازدهم باید به سمت جوان‌گرایی برود و میانگین سنی وزرا و دیگر دولتمردان کاهش یابد.

حشتمیان با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از دولتمردان در دوران انتخابات سکوت پیشه کرده بودند و اقدام مناسبی در جهت حمایت از دولت نکردند که رئیس جمهور هم قطعا بر این مسئله واقف است، اظهار داشت: درست است که دولت نباید در روند انتخابات دخالت مستقیم کند اما طبق قانون دولتمردان در ساعات فراغت خود می‌توانند در جهت حمایت از دولت فعالیت کنند و این فعالیت از سکوت و گوشه‌نشینی بهتر است.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس به نظر شما میزان فعالیت انتخاباتی افراد ملاک مهمی برای استفاده از آنان در دولت است، اظهار داشت: بنده به هیچ وجه معتقد به سهم‌خواهی افراد و احزاب نیستم بلکه معتقدم برای پیشبرد مقاصد کشور باید از متخصصان و افراد باتجربه استفاده کرد.

حشتمیان با تاکید بر اینکه نباید پست‌ها و سمت‌های دولت در انحصار عده‌ای خاص باشد، گفت: لازم است افراد پرتلاش و باتجربه‌ای که تاکنون علی رغم شایستگی‌هایشان در امور سیاسی به بازی گرفته نشده‌اند هم در گرداندن چرخه و امور کشور سهیم باشند.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب اعضای کابینه می‌تواند از شخصیت‌های حزبی و حتی نمایندگان ادوار مجلس بهره بگیرد، تصریح کرد: در نهایت حق رئیس جمهور است که با هماهنگی با مقام معظم رهبری کابینه خود را تشکیل دهد اما پیشنهاد بنده این است که رئیس جمهور در انتخاب وزرای خود صرفا به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توجه نکند و از نیروهای مستقل و معتدل هم استفاده کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار