آزمایشگاه سیار در جیب شما

مهندسان موفق به تولید وسیله‌ای شدند که می‌توان آن را در موبایل و ساعت قرار داد و از یک آزمایشگاه سیار بهره برد که بسیاری از امورنظارت سلامت را انجام می‌دهد.

آزمایشگاه سیار در جیب شما!
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مهندسان تراشه‌هایی را اختراع کرده‌اند که می‌توان اطلاعات شخصی درمانی را در آن ذخیره کرده و به عنوان آزمایشگاه تو جیبی به همراه داشت.
 
این دستگاه که اصطلاحا به آن labs on a chip گفته می‌شود زیر مجموعه‌ای از سیستم‌های میکروالکترو مکانیکی به حساب می‌آید که وظیفه‌ی تجزیه و تحلیل فرآیند‌های شیمیایی را بر عهده دارد.
 
اگر چه این وسیله هنوز به صورت ناشناخته برای عموم است، اما شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی در امور شیمی و تجزیه و تحلیل و نظارت بر نتایج آزمایشگاهی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
 
این دستگاه ویژگی هایی دارد که می‌تواند به تشخیص بیماری‌های باکتریایی بپردازد و سپس نتیجه گیری کند تا ماهیت بیماری‌های پیچیده‌ای که در انسان وجود دارد را نشان دهد.
 
در حال حاضر این دستگاه به طور آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما انتظار می‌رود که برای امور سلامت و بهداشت، امور صنعتی و شیمیایی نیز گسترش یابد.
 
منبع: azonano.com
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار