مبلغ اضافی ممنوع

مسئول نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم گفت: مدارس دولتی قم نباید مبلغ اضافی و خارج از مصوبه آموزش و پرورش، از والدین دریافت کنند.

مبلغ اضافی ممنوع
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صفائیان، در مورد روند ثبت نام در مدارس عنوان کرد: مدارس دولتی نباید تحت هیچ عنوانی از والدین دانش آموزان مبلغ اضافی دریافت کنند و تنها وجوهات دریافتی باید طبق مصوبه آموزش و پرورش باشد.
 
مسئول نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم افزود:در حال حاضر در مدارس حق بیمه و در برخی از مقاطع هزینه کتاب تنها وجوه قانونی می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: تنها مبالغ عادی دولتی برای بیمه مبلغ 7500 تومان مصوب شده است که در مدارس دریافت می گردد.
 
صفائیان بیان کرد: کتاب دانش آموزان ابتدایی در طول سال ثبت نام الکتریکی شده است و به غیر از پایه اول ابتدایی که مبلغ 14 هزار  و 400 تومان هزینه کتاب دریافت می شود سایر خرید کتاب ابتدایی به صورت الکتریکی است.
 
وی اظهارکرد:در حال حاضر 850 مدرسه دولتی در استان قم وجود دارد و تنها در مدارس ابتدایی مبلغ کتاب دریافت می شود.
 
مسئول نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم گفت: هزینه کتاب های متوسطه و پیش دانشگاهی و فنی حرفه ای در مدارس دریافت نمی شود و تنها هزینه کتب کار و دانش در مدارس دریافت می گردد.
 
وی عنوان کرد: تنها در مدارس شاخه کار و دانش در زمینه صنعت مدیران حق دریافت علی الحساب مبلغ 85 هزار تومان و در زمینه هنر و خدمات 65 هزار تومان و در زمینه کشاورزی 50 هزار تومان را دارند.
 
صفائیان تصریح کرد: در صورتی که اولیاء دانش آموزان شکایتی از روند ثبت نام در مدارس و برخوردهای ناصحیح مدیران و دریافت هزینه های اضافی را دارند می توانند از طریق ستادهای نواحی آموزش و پرورش و یا سامانه شکایات آموزش و پرورش استان مراتب را اطلاع دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در مدارس غیر دولتی مانند شاهد هیات امنایی و امثال آن نیز پرداخت هزینه ها طبق تعرفه های مشخص می باشد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار