امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه صنعت حلال بین ایران و ارمنستان

طی مراسمی یادداشت تفاهمی در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت اقتصاد ارمنستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان  صورت گرفت.
 
این یادداشت تفاهم در زمینه های تقویت و بهبود روابط گسترش همکاری ها بمنظور افزایش حجم معاملات تجاری و ارتباط دوجانبه سودمند در زمینه صنعت حلال براساس استاندارد OIC/SMIIC  و استانداردملی و قوانین دو کشور صورت گرفت.
 
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم گفت: همکاری های بسیار نزدیکی بین دو کشور ایران و ارمنستان وجود دارد و از آنجا که ارمنستان سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از ایران است و علاوه بر صنعت غذای حلال، گردشگری حلال نیز باید مد نظر دولت ارمنستان قرار گیرد.
 
وی افزود: ایران از نخستین کشورهایی است که فعالیت های آن حلال بوده و به همین جهت استانداردهای حلال رعایت می شود.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد یبان کرد: ایران عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی است و فعالیت های کشور در نهایت به تدوین استانداردهای ویژه به خصوص تدوین استاندارد حلال مواد غذایی انجامیده است.
 
وی تصریح کرد: اکنون برخی از واحد کشتارگاهی و ذبح در کشور، علامت استاندارد حلال را دریافت کرده اند و تلاش می شود تا این علامت به سایر حوزه های نیز تسری یابد.

اهمیت صنعت حلال برای اوراسیا

امیل تاراسیان معاون وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری ارمنستان نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به علاقه دو کشور برای توسعه تجارت و همکاری های اقتصادی باید فعالیت ها و همکاری ها تسریع یابد و اکنون بازار هدف ارمنستان اتحادیه اروپا، اوراسیا و ایران است.
 
وی بیان کرد: ارمنستان از تمام امکانات و مکانیزم ها برای توسعه صنعت حلال در کشور خود بهره خواهد برد و با این قانون تجار و فعالان اقتصادی و گردشگری آن را رعایت خواهند کرد.
 
معاون وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن بیان اینکه امکاناتی برای بخش خصوصی در جهت توسعه صنعت حلال فراهم شده گفت: با تاسیس دفاتری در این خصوص گردشگران مسلمان، یتوانند از خدمات این دفاتر بهره مند شوند.
 
تاراسیان تاکید کرد: گسترش صنعت حلال برای بازار اوراسیا اهمیت ویژه ای دارد و با ایجاد لاپراتوارها و دفاتر صنعت حلال یک بازار 180 میلیون دلاری برای ایران باز خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید هر چه زودتر امضای این تفاهم نامه ها و قرارداد ها به پایان برسد و فاز اجرایی و عملیاتی آن آغاز شود تا شهروندان دو کشور نتایج این همکاریها را لمس کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار