سنندج؛

کشف بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در بانه

رئیس مرکز بهداشت ‌بانه از کشف و ضبط بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی شالباف گفت: در این ایام ماه مبارک رمضان «طرح سلامت رمضان» در راستای کنترل و نظارت بیشتر بر بازار و صنوف حساس با اولویت قنادی‌ها و مراکز تهیه و توزیع بامیه و زولبیا در سطح شهرستان فعال شده است.

وی گفت: در گشت‌زنی‌هایی که در سطح شهرستان در حال انجام است تیم‌های عملیاتی متشکل از بازرسان سلامت واحد بهداشت محیط، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی حضور دارند و باهرگونه موارد مشکوک برخورد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه تصریح کرد: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون 500 مورد از صنوف حساس با اولویت قنادی‌ها و مراکز تهیه و توزیع بامیه و زولبیا بازرسی انجام شده و در نتیجه بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته همانند انواع تنقلات، مواد لبنی، روغن سوخته و غیر قابل مصرف در قنادی‌ها،مقادیر زیادی نمک در نانوایی‌های سطح شهر و همچنین شیرینی‌های فاسد و مشکل‌دار کشف و ضبط شده است.

وی افزود: پس از بازرسی‌های صورت گرفته دو پرونده به مراجع قضایی و 5 پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع و 15 مورد حکم نواقص بحرانی و غیربحرانی برای این صنوف‌های متخلف صادر شده است.

رضا کریم‌پور خروجی اجرای طرح بازرسی‌های انجام گرفته شده در ماه مبارک رمضان امسال را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای تعزیرات حکومتی نیز سلامت شهروندان از اهمیت بالایی برخودار است.

وی گفت: در تعزیرات حکومتی شهرستان بانه قاطعانه با متخلفان و کسانی که به‌خاطر سهل‌انگاری و کسب منافع شخصی خود سلامت شهروندان را به‌خطر می‌اندازند برخورد می‌کنیم.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بانه با اشاره به مدت زمان بررسی پرونده‌های متخلفان تصریح کرد: حداکثر زمان رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات حکومتی دو روز بوده و از همه شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد لازم را انعکاس بدهند و مطمئن باشند که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.