مشهد؛

با متخلفان برداشت آبهای غیرمجاز برخورد جدی صورت گیرد

باید با متخلفان برداشت آبهای غیر مجاز برخورد جدی صورت گیرد تا ازاین ثروت ملی بدرستی و برای حال و آیندگان استفاده بهنیه صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد ابراهیم داودیان سرپرست حوزه برنامه ریزی، اقتصادی و عمرانی فرمانداری تربت جام در جلسه حفظ وصیانت از آب تربت جام گفت: منطقه رابرای متخلفان برداشت غیر مجاز آب ناامن خواهیم کرد و با همکاری دستگاههای اجرایی و قضایی با آنان برخورد لازم صورت خواهد گرفت و ضروری است که چاههای غیرمجاز تربت جام را از طریق مراجع قضایی پیگیری و با قدرت اجرایی بالا از منابع آب شهرستان صیانت کنیم.

وی با اشاره به احداث برخی بندهای خاکی تربت جام افزود: صیانت از منابع اب تن‌ها با برخورد از طریق مراجع قضایی ممکن نیست بلکه باید خود مردم با احداث بندهای خاکی اصولی و طبق دستورات کارشناسان نسبت به جمع آوری نزولات آسمانی و آبهای سطحی کمک کنند و می‌توان با این ابزار از هدر رفت اب جلوگیری کرد.

سرپرست حوزه برنامه ریزی، اقتصادی و عمرانی فرمانداری تربت جام گفت: ساخت بندهای غیر اصولی هم می‌تواند بعنوان یک تهدید برای ساکنین منطقه بشمار آید و سیلهای اسفندماه گذشته در شهرستان همجوارمان و تخلیه ساکنین روستاهای حادثه دیده ناشی از همین مورد بود که نسبت به احداث برخی بندهای خاکی غیر اصولی در جهت نگهداری آب استفاده شده ومشکلاتی بوجود آورده بود.

محمد ابراهیم داودیان با تاکید براینکه باید جمع آوری آبهای سطحی مدیریت شود گفت: ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آب بعنوان مجری این طرح‌ها می‌توانند مردم وبهره برداران را نسبت به اجرای صحیح آن توجیه و دستگاهای اجرایی با کمک مرجع قضایی با بازدیدهای مستمر می‌توانند به اجرای این طرح‌ها بر اساس نظرات کارشناسی کمک شایانی صورت دهند.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.