کرمانشاه؛

کرمانشاه نیازمند سایت "پسماندهای ویژه" است

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه نیازمند سایت "پسماندهای ویژه" است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سفریدون یاوری در نشست با سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه استان که امروز (23 خرداد) برگزار شد، کرمانشاه را از استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت پسماند دانست و اظهار کرد: در شرایطی که هیچکدام از استان‌ها مدیریت پسماند خانگی و یا بی خطرسازی پسماندهای پزشکی را نداشتند، کرمانشاه در این زمینه پیشتاز بود.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که مشکلی در زمینه پسماندها نداریم و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی وجود دارد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک دهه است در شهر کرمانشاه مدیریت پسماند را داریم، یادآوری کرد: برای سایر نقاط استان نیز هشت منطقه تعریف شده که پروژه‌های بازیافت در آنها اجرا شود.

این مسئول افزود: ممکن است برخی از این نقاط با یکدیگر تجمیع شوند، اما در نهایت تمام شهرهای استان و حتی پسماندهای روستایی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

یاوری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد تومان برای منطقه اسلام‌آباد و بیش از یک میلیارد تومان دیگر برای سرپل‌ذهاب اختصاص یافته، ادامه داد: سایت اسلام‌آباد علاوه بر خود این شهر، شهرهای دالاهو، حمیل، سرمست و گهواره را نیز پوشش می‌دهد و سایت سرپل‌ذهاب نیز پوشش ریجاب و قصرشیرین را دارد.

وی با بیان اینکه برای مابقی سایت‌ها نیز قرار است امسال اعتباراتی در نظر گرفته شود، گفت: مهمترین مشکل عدم اجرای این سایت‌ها تامین اعتبار و بودجه است، زیرا در بسیاری از سایت‌ها مکان‌یابی هم صورت گرفته است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته گزارش ارزیابی زیست محیطی این سایت‌ها نیز باید تکمیل شود.

یاوری همچنین کرمانشاه را نیازمند سایت پسماندهای ویژه دانست و اظهار کرد: 10 سال قبل قرار شد با همکاری سازمان محیط زیست در هریک از استان‌ها محلی برای پسماندهای ویژه در نظر گرفته شود که یکی از دانشگاه‌های استان نیز برنده مناقصه این کار شد، اما در نهایت موفقیتی حاصل نشد و نتیجه به تایید سازمان محیط زیست نرسید.

وی معتقد است، کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که هنوز مکان‌یابی سایت پسماندهای ویژه برای آن انجام نشده است.

یاوری افزود: هم اکنون کار دوباره به جریان افتاده و مقرر شده 10 نقطه را تحت نظارت سازمان محیط زیست به دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهاد دهیم که در نهایت یک یا چند نقطه آن بر اساس مطابقت با استانداردها به تایید برسد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: سایت پسماندهای ویژه باید بر اساس نزدیکی به آب‌های زیرزمینی، ساختار زمین شناسی، فاصله با مناطق مسکونی و... مشخص شود و پروسه ای زمان بر است.

یاوری خاطرنشان کرد: پسماندهای بیمارستانی قبل از دفن ابتدا باید توسط سیستم‌های اتوکلاو بی‌خطر شوند که حتی پسماندهای غذایی بیمارستان‌ها نیز مشمول این امر می‌شوند.

 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار