اراک؛

هیچ مورد مشکوکی ازبیماری تب کنگو در استان مرکزی مشاهده نشده/جدی گرفتن توصیه ها ضروریست

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت:هیچ مورد مشکوکی ازبیماری تب کنگو در استان مرکزی مشاهده نشده اماجدی گرفتن توصیه ها ضروری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛دکتر شانقی مدیرکل دامپزشکی استان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: تا کنون موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بین جمعیت دامی و انسانی این استان گزارش نشده و پایش های دامپزشکی و مرکز بهداشت حاکی از پاک بودن استان مرکزی در خصوص این بیماریست اما، جدی گرفتن توصیه ها برای پیشگیری از اشاعه این بیماری ضروری است.

دکتر شانقی جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام خارج از کشتارگاه ها را ازراه های کنترل بیماری تب کریمه کنگو اعلام کرد و افزود: ضروری است مردم برای گوشت و آلایش گوشتی مورد نیاز خود را از اماکن بهداشتی و مورد تایید این اداره کل تهیه کنند واز کشتار دام در فصول گرم سال در اماکن عمومی و منازل خودداری کنند .

وی اضافه کرد: در صورت ذبح دام برای نذری در این ایام ، ضمن استفاده از دستکش، عینک، چکمه و لباس مناسب، لاشه دام را قبل از مصرف تا 24 ساعت و جگر و قلوه را تا 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری کنند.

عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان هم در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی پیرامون بیماری تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو و بررسی عملکرد دستگاه ها در این حوزه برگزار شد بر لزوم همکاری هرچه بیشتر فرمانداران و دهیاران و آموزش به اصناف خدماتی در راستای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.