ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتاق فکر فرهنگی دولت یازدهم تعطیل بود/ لزوم توجه به دیپلماسی انقلابی در دولت دوازدهم

عضو حزب موتلفه گفت: اکثر وزرای فعلی قابلیت لازم برای ادامه کار در دولت دوازدهم را ندارند.

خحمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با عملکرد وزارتخانه‌های دولت یازدهم اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان با توجه به اجرای طرح تحول سلامت توانست بخشی از مشکلات درمانی مردم را حل کند و بر این اساس خوب است که وزیر بهداشت و درمان به کارش ادامه دهد.

وی در رابطه با عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: مقام معظم رهبری در دولت یازدهم اشکالات متعددی‌ را به این وزارتخانه وارد دانستند و اعلام فرمان "آتش‌ به اختیار" از سوی ایشان هم ناشی از تعطیل بودن اتاق فکر فرهنگی دولت است.

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی دولت یازدهم تصریح کرد: در ترکیب تیم اقتصادی دولت باید تجدیدنظر و تغییری جدی صورت گیرد تا بلکه از این رهگذر مشکلات اقتصادی کشور چون بیکاری، رکود و مسائل بانکی حل شود.

وی در رابطه با کارنامه وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه این وزارتخانه‌ها در پذیرش و امضای سند 2030 مقصر بودند و بر خلاف نظر مقام معظم رهبری، قانون اساسی و مصالح و منافع ملی عمل کردند باید در این وزراتخانه هم تغییراتی صورت گیرد.

ترقی پیرامون عملکرد وزارت اطلاعات گفت:  ادامه وضع فعلی مطلوب است هر چند که می‌توان در این وزارتخانه هم تغییرات مثبتی را ایجاد کرد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نفت متذکر شد: با توجه به خسارت سنگینی که در اثر مسئولیت‌ آقای زنگنه به کشور و ملت تحمیل شده و ما به خاطر قرارداد کرسنت میلیاردها دلار ضرر کردیم، قطعا در این بخش باید تغییرات اساسی تری صورت گیرد.

ترقی درباره کارنامه وزارتخانه‌ راه و شهرسازی و مسکن گفت: اگر چه در این حوزه‌ها اقدامات زیادی انجام شد اما متأسفانه در این دولت به دلیل مشکلات راه و شهرسازی شاهد حوادث متعددی بودیم که سرمنشأ آن ضعف مدیریتی این وزارتخانه است.

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد وزارت امور خارجه اظهار داشت:‌ ما به دیپلماسی انقلابی نیاز داریم اما این دیپلماسی انقلابی در دولت یازدهم به دلیل آنکه سیاست مذاکره مطرح بود خیلی تجلی پیدا نکرد اما اگر دولت بتواند تغییراتی در وزارت خارجه ایجاد کند که دیپلماسی انقلابی و تهاجمی داشته باشند، شرایط مطلوب‌تر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که اکثر وزرای فعلی قابلیت لازم برای ادامه کار در دولت دوازدهم را ندارند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار