کرمانشاه؛

حمایت از بیماران صعب العلاج

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه از حمایت این نهاد از یک هزار و ۲۲۶ بیمار صعب العلاج و زمین گیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث رحمتی پور گفت: هم اکنون ۵۸ هزار مددجوی شهری تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد بهره مند می شوند.

وی افزود: ۵۶۷ نفر از مددجویان دارای کارت درمان کمیته امداد، از کارافتاده و زمین گیر و ۶۵۹ مددجو نیز با بیماری های صعب العلاج دست وپنجه نرم می کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه دیالیز و پیوند کلیه، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و ام اس جزء بیماری های صعب العلاج قرار دارند، افزود: ۹۶بیمار دیالیز، ۷۱ پیوند کلیه، ۱۶ هموفیلی، ۳۹ تالاسمی، ۴۳ ام اس و ۳۹۴بیمار سرطانی از بیماران صعب العلاجی هستند که از خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت سهم سازمان به بیماران صعب العلاج، هزینه خدمات درمانی این بیماران را نیز به صورت فرانشیز پرداخت می‌کند.

رحمتی پور گفت: هم اکنون ۳۲۹ مرکز درمانی در استان جهت ارائه خدمات درمانی به مددجویان بیمار تحت حمایت با این نهاد همکاری و تعامل دارند.

وی افزود: بیماران صعب العلاج تحت حمایت در صورت نیاز به امکانات پزشکی پیشرفته خارج از استان، به مراکز درمانی تابعه سایر استان های کشور ارجاع داده شده و با تمهیدات لازم اقامت آنان نیز به صورت رایگان خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمیته امداد همچنین ماهیانه به خانواده های مددجویان از کارافتاده و زمین گیر کمک هزینه نگهداری پرداخت می کند، خاطرنشان کرد: سقف این کمک هزینه یک میلیون ریال است.

وی با یادآوری اینکه برنامه های درمانی و بهداشتی کمیته امداد بر اساس طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع نهادینه شده است، تاکید کرد: تمامی بیماران از جمله بیماران خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارای یک پزشک خانواده هستند که از طریق این پزشک به پزشکان متخصص جهت درمان ارجاع داده می شوند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.