تشکری هاشمی در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

متروی تهران 6 هزار و 319 نفر پرسنل بالای مدرک فوق دیپلم دارد

معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران گفت:‌ متروی تهران 6 هزار و 319 نفر پرسنل بالای مدرک فوق دیپلم دارد.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جعفر تشکری‌هاشمی معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به ابهامات به وجود آمده در خصوص استخدام نیروهای مترو اظهار داشت:‌ عده‌ای از افراد در حق نیروهای مترو بی‌انصافی کرده و آن‌ها را بی‌سواد می‌خوانند، در حالی که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: ‌وضعیت سواد نیروهای مترو بر اساس چهارچوب قانون یعنی از فوق دیپلم به بالا بوده است، به همین دلیل موضوعاتی که در خصوص بی‌سواد بودن افراد مطرح می‌شود را نمی‌پذیریم.

معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران بدون تردید آنچه در فضای مجازی و به صورت رسمی و غیر رسمی در خصوص نیروهای مترو مطرح شده غیر کارشناسی و با غرض‌ورزی مطرح شده است.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه جذب نیرو در توسعه مترو و بر اساس چهارچوب نیازها بوده است گفت: امروزه بیش از 70 درصد از نیروهای مترو شهرداری تهران دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس هستند به همین دلیل معتقدم که نباید با طرح شبهات غیر کارشناسی باعث ناراحتی این نیروهای شهرداری تهران شویم.

وی با بیان اینکه در سال 91 متروی تهران دچار یک آب گرفتگی شده بود، تصریح کرد:‌ بدون شک اگر نیروهای مترو شهرداری تهران بی‌سواد بودند در آن زمان نمی‌توانستند 6 هزار نفر از مردم را از مرگ حتمی و غرق شدن نجات دهند.

معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران ادامه داد: ما به نیروهای مستقر در مترو آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهیم، چرا که نمی‌توانیم قطار و مسافران را به دست افراد بی‌تجربه بسپاریم، به همین منظور مطرح می‌کنم که امروز 12 نفر از پرسنل مترو دارای مدرک دکترا، 314 نفر مدرک فوق لیسانس، 2 هزار و 994 نفر مدرک لیسانس، 2 هزار و 999 نفر مدرک فوق دیپلم و 522 نفر زیر دیپلم هستند.

تشکری‌هاشمی با تاکید بر اینکه بدون شک حرکت یک قطار از یک هواپیما سخت‌تر است، یادآور شد: ‌در یک هواپیما 100 نفر مسافر دارد اما یک قطار مانند متروی تهران 2 هزار نفر مسافر دارد، به همین دلیل برای راهور قطار آموزش‌های زیادی گذاشته می‌شود.

معاون منابع توسعه انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان سهم 12 درصدی در متروی تهران دارند، گفت:‌ در آینده این میزان را تقویت خواهیم کرد، چرا که بانوان سهم موثری در متروهای شهر تهران دارند.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مسکو به ازای هر کیلومتر 128 پرسنل، هنگ‌کنگ 50 نفر و آتن 106 نفر پرسنل دارد، تصریح کرد:‌ در حال حاضر متروی تهران به ازای هر کیلومتر 41 نفر پرسنل دارد که این آمار نشان از آن دارد که ما باید نیروهای بیشتری در متروی تهران جذب کنیم، چراکه زیر استانداردهای جهانی هستیم.

وی گفت: خط ۷ مترو تهران بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده و هیچ نقطه نا امنی در مترو تهران وجود ندارد.

تشکری هاشمی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از عملیات عمرانی خط ۷ به اتمام رسیده و تنها اقدامات نازک کاری و سفت کاری در ایستگاه ها باقی مانده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار