داستان بی سرانجام ژیمناستیک؛

سرگردانی یک ساله ژیمناستیک به بهانه اصلاح اساسنامه

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در حالی تیر ماه برگزار می شود که اساسنامه آن هنوز اصلاح نشده است.

سرگردانی یک ساله ژیمناستیک به بهانه اصلاحاتبه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  با پایان کار درویش زاده رئیس قبلی فدراسیون ‍ژیمناستیک، اسبقیان در تیر ماه 95 به عنوان سرپرست انتخاب شد و مهم ترین وظیفه وی فراهم آوردن شرایط برای برگزاری انتخابات اعلام شد. بعد از آن 2 بار انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد. یک بار در مهر 95 و بار دیگر در فروردین 96. ضمن این که ثبت نام کاندیداها باطل اعلام و نام نویسی مجدد انجام شد. دلیل اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای به تعویق افتادن انتخابات این فدراسیون اصلاح اساسنامه بود. البته در همان روزها باور این موضوع برای خانواده ژیمناستیک سخت بود. آن ها مدعی بودند مسائل دیگری باعث تعویق انتخابات شده است. 

امروز باور این موضوع برای ما هم سخت شده است. هفته گذشته وزارت ورزش تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را 14 تیر اعلام کرد و البته چند روز بعد انتخابات به دلایل نامعلوم و آنچه «تداخل جلسه ای» نامیده شد به 19 تیر موکول شد.
طبیعتا اعلام تاریخ انتخابات بدین معناست که اساسنامه فدراسیون اصلاح شده است اما پیگیری ها نشان می دهد هنوز اصلاحی در اساسنامه رخ نداده است. ضمن این که پیشکسوتان و فعالان ژیمناستیک در روزهای اخیر از جزئیات و مشکلات موجود در اساسنامه اظهار بی اطلاعی کرده اند و معتقدند فدراسیون در این باره پنهان کاری می کند. 

اسماعیل ادهمی، سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک، درباره روند اصلاح اساسنامه گفت: بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان توافقی صورت گرفته است که طی آن قرار بر این شد با توجه به آن که ژیمناستیک رویدادهای مهمی را پیش رو دارد انتخابات این فدراسیون هر چه زودتر برگزار شود. به علاوه این که به طور همزمان یک کارگروه بر روی اساسنامه کار می کنند تا آن را اصلاح کرده و به تصویب برسانند. 

وی درخصوص دیدگاه فدراسیون جهانی در این باره اظهار داشت: کمیته ملی المپیک از فدراسیون جهانی مهلت گرفته است تا در مدت زمان مشخصی اساسنامه را اصلاح کند. آن ها نیز با برگزاری انتخابات با این شرط موافقت کرده اند. 

با توضیحات ادهمی به نظر می رسد کمیته ملی المپیک می توانست همان مهر 95 از فدراسیون جهانی مهلت بخواهد و انتخابات را برگزار کند اما این اتفاق نیفتاد و ژیمناستیک یک سال بلاتکلیف ماند. این اتفاقات شاید به گفته برخی از پیشکسوتان نشان دهنده وجود مسائلی پنهان در ژیمناستیک است و یا در خوش بینانه ترین حالت، از ضعف مدیریتی در راس ورزش کشور نشات می گیرد.  
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار