مشهد؛

تمهیدات ویژه سازمان آتش‌نشانی مشهد در لیالی قدر

همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر، سازمان آتش نشانی مشهد از استقرار بیش از 12 دستگاه خودرو سبک و موتور سیکلت اطفای حریق وامداد و نجات در امکان پرازدحام مذهبی این شهر خبر داد.

تمهیدات ویژه سازمان آتش‌نشانی مشهد در لیالی قدربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان این مطلب افزود: در لیالی قدرامسال ، 4 دستگاه خودروی اطفای حریق سبک و نیمه سنگین و 4 دستگاه موتور سیکلت ویژه اطفای حریق در رینگ پیرامونی حرم‌مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در محدوده بست طبرسی، بست نواب صفوی، باب الجواد (ع) ، میدان بیت المقدس و چهار راه شهدا مستقر خواهند شد.

آتشپاد دوم مهدی رضایی با اشاره به اینکه سازمان با توان عملیاتی حداکثری آماده ارائه خدمات ایمنی به زائران و مجاوران و عزاداران گرامی است افزود ، پوشش ایمنی مناسب طی3 شب قدر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در شب بیست و یکم رمضان با توجه به ازدحام عزاداران در اطراف حرم رضوی در محدوده خیابان های طبرسی، چهارراه دانش، میدان شهدا و میدان پنج راه، 4 دستگاه خودروی سنگین اطفای حریق مستقر خواهند شد.

وی از آماده باش کامل آتش نشانان مناطق چهارگانه عملیات و استقرار آتش نشانان داوطلب در صحن حرم رضوی، در لیالی قدر خبر داد و افزود : طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته همچون سالهای قبل ، چند دستگاه خودروی عملیاتی دو منظوره ( اطفای حریق و نجات) با هماهنگی آستانقدس رضوی در کنار پرسنل بخش ایمنی حرم مطهر در برخی از صحن های رضوی مستقر خواهد شد و علاوه بر آن نیز بیش از 40 آتش نشان داوطلب خانم در طول این سه شب در صحن ها و رواقهایی که خواهران هستند مستقر می باشند .

رضایی یادرآور شد، آتش نشانان داوطلب آقا نیز نیز طبق سنوات گذشته در جای جای این مکان مقدس حضور خواهند داشت تا بتوانند با آمادگی کامل، برای ارائه خدمات ایمنی مطلوب و سریع در صحنه حوادث احتمالی حضور یابند.

معاون عملیات سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، با بیان اینکه از پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نیز کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اقدام به بازرسی از ، حسینیه‌ها و تکایا و مساجد کرده اند و توضیحات و توصیه‌های لازم را به متصدیان این اماکن ارائه کرده اند متذکر شد در این شب ها در 10 نقطه پر حادثه شهر مشهد و حسینیه ها و مساجد خاص خودرو ها ی اطفای حریق سازمان مستقر میشوند ا به امداد رسانی احتمالی بپردازند.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت و همکاری شهروندان در کاهش حریق و حوادث از عموم شهروندان در نقاط مختلف شهر مشهد خواست تمامی درهای محل برگزاری مراسم احیا باید کاملا باز باشند و در صورت بروز حادثه نیز توجه شود که اولویت خروج با بانوان، کودکان و سالخوردگان است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هر گونه حادثه‌ای احتمالی شهروندان با حفظ خونسردی خویش ، مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۲۵ اطلاع دهند تا امداد رسانی در اسرع وقت توسط اتش نشانان صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ م.ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.