کرمان؛

ساماندهی فروشگاه های نهاده های کشاورزی در کهنوج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت:عرضه و فروش نهاده های کشاورزی بدون داشتن گواهی ثبت از مؤسسه ذیربط وزارت جهادکشاورزی ممنوع و به عنوان کالای قاچاق محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا حیدری ؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهنوج در جلسه ساماندهی فروشگاه های نهاده های کشاورزی گفت: امروزه سلامت جوامع انسانی مستلزم تغذیه سالم است.
وی افزود: مصرف بی رویه نهاده های کشاورزی بی کیفیت علاوه بر بار مالی، تخریب محیط زیست و تخریب منابع آبی و خاکی، سلامت انسان ها را با خطر جدی مواجه ساخته و استفاده از نهاده های کشاورزی فاقد استانداردهای بین المللی نیز مزید بر علت شده است.
حیدری افزود: بر این اساس هر نوع کود تولید داخل و وارداتی (اعم از شیمیایی،زیستی و آلی) بایستی قبل از عرضه و فروش در بازار از طریق موسسه تحقیقات خاک وآب وزارت جهاد کشاورزی ثبت و تاییدیه لازم را دریافت کنند.
وی خواستار همکاری کلیه دست اندرکاران تولید و عرضه انواع نهاده های کشاورزی برای اجرای آیین نامه مدنظر و جلوگیری از ورود کودهای قاچاق و فاقد کیفیت دراین شهرستان شدند.
وی به کشاورزان توصیه کرد: جهت مصرف صحیح کود و تغذیه بهینه گیاه ، بر اساس نتایج آزمایش خاک و آب و توصیه فنی محققین و متخصصین تغذیه گیاهی مرکز تحقیقات و کارشناسان متخصص جهادکشاورزی اقدام و صرفا از کودهای مرغوب و استاندارد و دارای گواهی ثبت، استفاده و از عاملین فروش مجاز، فاکتور و برگ توصیه فنی کارشناس را دریافت کنند.
حیدری با اشاره به اینکه کمیته ساماندهی فروشگاه های کود از تاریخ 15 تیر امسال از عرضه و فروش هر نوع ماده کودی فاقد کیفیت و شماره ثبت و تاییدیه از موسسه تحقیقات و خاک و آب وزارت جهادکشاورزی در کلیه فروشگاه های شهرستان جلوگیری و با متخلفان و فروشندگانی که کود تقلبی و فاقد کیفیت در اختیار کشاورزان قرار دهند، برخورد قانونی صورت می گیرد افزود: از تاریخ اعلام شده کلیه فروشندگان و تولیدکنندگان انواع نهاده های کشاورزی درشهرستان بدون اخذ شماره ثبت توزیع یا تولید از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی مجاز به فعالیت نبوده و موظف هستند تا تاریخ مقرر نسبت به ثبت لیست کامل ورود و خروج انواع مواد کودی فروشگاه خود اقدام و در زمان بازرسی و کنترل فروشگاه توسط نهادهای نظارتی ضمن ارائه مدارک لازم، همکاری لازم را به عمل آورند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار