شیراز؛

گردآوری 1 میلیون سند دفاع مقدس در فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: پیش‌بینی می شود یک میلیون سند تا پایان امسال جمع آوری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حمیدرضا گرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار فارس از جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس این استان خبر داد و پیش‌بینی کرد که یک میلیون سند تا پایان امسال گردآوری شود.

گرامی افزود: براساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار و قانون، محل جمع‌آوری تمامی اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار است.
 
وی ادامه داد: این اسناد شامل سندهایی است که در اختیار صدا و سیما، ارتش، سپاه و سایر مراکز بوده است و پیش‌بینی می‌شود سندهایی که امسال از سایر مراکز جمع‌آوری شود به یک میلیون سند برسد.
 
گرامی بیان کرد: جلسات متعددی با مراکز متعدد استان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گرفته شده و تیم‌هایی برای جمع‌آوری این اسناد فعال شدند.
 
وی با بیان اینکه بخشی از اسناد، مکتوب هستند شامل برگ ماموریت یگان‌ها، نقشه‌ها و کالک‌های عملیات و بخشی به صورت فیلم هستند، اظهار داشت: تاکنون 2 هزار ساعت فیلم از دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در بنیاد حفظ آثار مکانی به عنوان مرکز اسناد راه‌اندازی شده اما به دلیل رعایت شرایط استاندارد برای نگهداری اسناد، نسخه اصلی آنها در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود و کپی آن در مرکز اسناد بنیاد قرار دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.