لرستان؛

آزادسازی ضلع شمالی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از آزاد سازی عرصه شمالی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد شامل ۲ بخش دانشگاه قدیم لرستان و باشگاه افسران خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه ۶۹ میلیارد ریال برای خرید ۲ هزار مترمربع از حریم قلعه که ارتش مالک آت بود هزینه شد گفت: برای آزاد سازی قسمت باشگاه افسران نیز که یک هکتار مساحت دارد ۵۰ میلیاردریال اختصاص یافته بود که طرح آزادسازی این بخش نیز اجرا شد.
 
به گفته وی در فاز ۲ آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک عرصه جنوبی این اثر تاریخی با اعتبار ۴۰۰ میلیاردریال آزاد می‌شود.
 
و ی افزود: در جلسه آزادسازی قلعه فلک الافلاک طبق توافقات صورت گرفته با نمایندگان نزاجا و قرارداد منعقد شده میان طرفین، در رابطه با تخلیه کامل حریم قلعه فلک الافلاک توسط ارتش و با توجه به اینکه یگان قرارگاه تاکتیکی خرم آباد به منظور تخلیه با مشکل مواجه می‌باشد، ضمن تعاملات صورت گرفته به منظور جمع آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا ۱ تیر ۱۳۹۶ مهلت داده شود و بعد از آن ساختمان مهمانسرا تحویل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌شود.
 
وی گفت: در این راستا تعداد ۹ واحد سوئیت و رستوران به مدت سه ماه در اختیار ارتش باقی می‌ماند تا پس از تکمیل مهمانسرای جدید قرارگاه لشکر ۸۴ خرم آباد اقدام به تخلیه نماید.
سلیمانی تاکید کرد که تخلیه کامل مهمانسرای لشکر ۸۴ خرم آباد گام مهمی در آزاد سازی قلعه فلک الافلاک و در ادامه ثبت جهانی این اثر ارزشمند به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.