نوبخت در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان :

تفکیک وزارتخانه‌ها افزایش بهره وری و کارایی را به دنبال خواهد داشت

سخنگوی دولت گفت:امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در دولت دوازدهم برپایه تجارب گذشته با ساختاری مناسب درخصوص تفکیک وزارتخانه عمل کنیم.

امیدهای دولت دوازدهم برای تفکیک سه وزارتخانهمحمدباقر نوبخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تفکیک سه وزارتخانه اظهارداشت: تجمیع وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشورهای دیگر با کشورما متفاوت است، چرا که درآن کشور‌ها فعالیت‌های تجاری، صنعتی و معدنی به بخش خصوصی مربوط می شود، اما درکشور ما رویه به گونه دیگری است و دولت در اقتصاد حضور گسترده‌ای دارد.

وی ادامه داد: تجمیع بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی دریک وزارتخانه و همچنین ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی باتوجه به اینکه فعالیت‌های بخش راه با شهرسازی و مسکن باهم متفاوت است،بر عملکرد آنها تاثیرگذار است به همین دلیل تفکیک این بخش‌ها از هم، به افزایش بهره وری و کارایی منجر خواهد شد.

نوبخت درباره تفکیک وزارت ورزش و جوانان نیزگفت: ورزش یکی از مقوله های مهم در جامعه است که ضرورت دارد در یک سازمان مجزا گنجانده شود و بطور مستقل کارهای اجرایی در آن پیگیری شود. بر همین اساس امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در دولت دوازدهم برپایه تجارب گذشته با ساختاری مناسب درخصوص تفکیک وزارتخانه عمل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار