ساری؛

صادرات 500 میلیون دلار کالا به خارج از کشور

تاجرهای مازندرانی500 میلیون دلار کالا به خارج از کشورصادر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران از صادرات 500 میلیون دلار انواع کالای تولیدی این استان پارسال به خارج از کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان صادرات کالا به خارج کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 10 افزایش داشته است گفت: کشورهای هدف اصلی صادرات شامل عراق، افغانستان، روسیه، هندوستان و ترکمنستان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشارره به اینکه 60 درصد از صادرات کالاهای تولیدی مازندران پارسال محصولات لبنی بود افزود: ظرفیت صادراتی مازندران حدود یک میلیارد دلار در سال است. همچنین در حال حاضر با احتساب صدور کالاهای مازندرانی از گمرکات دیگر استان های کشور، تجار ما به این برنامه نزدیک شده اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران دلیل صادرات بخش زیادی از کالاهای مازندران از گمرکات خارج از استان را وجود امکانات و تجهیزات مناسب حمل و نقلی با قیمت پایین اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال صادرات مازندران بیش از700 میلیون دلار باشد.

مهاجر پرداخت تشویق صادراتی مصوب به تاجرهای این استان برای این تحقق این هدف صادراتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت پارسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با عنوان مشوق صادراتی برای این استان در نظر گرفته شده که تاکنون این تسهیلات پرداخت نشده است افزود: مشوق دیگر صادراتی پرداخت یارانه 5 هزارریالی برای هر کیلوگرم مرغ صادراتی پیشنهاد شده است که در صورت تحقق پرداخت این مشوق صادراتی مازندران می تواند با تکمیل ظرفیت تولید، 200 هزار تن مرغ به خارج از کشور صادر کند.

بر اساس آمار، سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که از این میزان تولید، 10 درصد سهم مازندران است. همچنین با تکمیل ظرفیت واحدهای موجود تولید مرغ، مازندران قادر به تولید حدود 400 تا 500 هزار تن مرغ در سال می شود.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار