بازتاب صعود ایران به جام جهانی در سایت فیفا؛

ایران اولین تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بازتاب داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛سایت فدراسیون جهانی فوتبال پس از پیروزی ۲ - ۰ تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان نوشت، ایران دوشنبه شب پس از پیروزی ۲ - ۰ برابر ازبکستان اولین تیم آسیایی است که به جام جهانی 2018 صعود می‌کند. این پنجمین صعود"تیم ملی" به جام جهانی است.


گل نیمه اول سردار آزمون، ایران را در مسیر پیروزی در ورزشگاه آزادی تهران قرار داد، و مهدی طارمی با گل دوم دیرهنگام، صعود ایران را قطعی کرد.

این نتیجه تضمین می‌کند که تیم ملی یکی از دو تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از گروه A. منطقه آسیا خواهد بود.  پس از سپری شدن هشت بازی از مسابقات تیم کارلوس کی روش با ۲۰ امتیاز و هشت امتیاز بالاتر از ازبکستان رده سومی در صدر گروه قرار دارد. با توجه به دو بازی باقی مانده ازبکستان قادر به گرفتن جایگاه ایران در این گروه نیست.

این پنجمین صعود ایران به جام جهانی است. این تیم قبلا در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ در این رقابت‌ها حضور داشته است. آن‌ها به همراه روسیه میزبان و برزیل ،قهرمان پنج دوره جام جهانی، حضور خود را در رقابت‌های تابستان آینده، تضمین کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار